وکیل مدافع کرام‌الدین کریم اتهام‌ها بر او را رد کرد

© Photo / AFF / AFFکرام الدین کریم
کرام الدین کریم - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وکیل مدافع آقای کریم می‌گوید که آقای کریم به علت بی باوری به نهادهای عدلی و قضایی، به دادستانی حاضر نشده‌است.

به گزارش اسپوتنیک، وکیل مدافع کرام‌الدین کریم، رئیس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان می‌گوید پرونده آزار و اذیت جنسی زنان در فدراسیون فوتبال این کشور باید بسته شود، زیرا به باور او، این "یک پرونده خیالی و یک بازی است که طرف دیگر قضیه آن مشخص نیست." اما دادستانی افغانستان می‌گوید تحقیقات خود در زمینه این پرونده را "تقریباً تکمیل" کرده است.
زیگموند ایفو گفت این پرونده سند و مدرک کافی ندارد و او از فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) به خاطر محروم کردن موکلش به دیوان بین‌المللی حکمیت ورزش شکایت خواهد کرد.
این وکیل مدافع هلندی روز چهار شنبه (۱۲ سرطان) در یک نشست خبری در کابل گفت که از یک هفته پیش با برخی از اعضای تیم ملی فوتبال زنان، مربی و مسئول پیشین این تیم و کمیسیون مستقل حقوق بشر صحبت کرده است.
در گزارشی که سال گذشته در روزنامه انگلیسی گاردین منتشر شد، مسئولان فدراسیون فوتبال افغانستان به "سوء‌استفاده جنسی" از اعضای تیم ملی فوتبال زنان متهم شده بودند.
این اتهامات باعث شد تا فدراسیون بین‌المللی فوتبال، کرام‌الدین کریم، رئیس فدراسیون فوتبال افغانستان را از تمامی فعالیت‌های مرتبط با فوتبال محروم کند و پرونده‌ای برای او در دادستانی افغانستان تشکیل شود.

ایفو زیگموند گفت تنها سندی که فیفا در مورد پرونده موکل او دارد یک گزارش دو صفحه‌ای است که به گفته او "داستانی در آن نوشته شده، اما نام، نشانی و زمان آزار جنسی افراد شاکی در آن نیست".
آقای زیگموند گفت یا باید نام آن‌ها گفته شود و بیایند در این مورد معلومات بدهند، یا سند فیفا اعتبار ندارد.
وکیل مدافع آقای کریم همچنین افزود: "(کرام‌الدین کریم) هنوز نتوانسته با فیفا ارتباط برقرار کند و تصمیم فیفا، ناعادلانه ‌است."
ایفو زیگموند از دختری نام برد که در پرونده اتهام‌های آزار جنسی در فدراسیون فوتبال از او یاد شده اما تاکید کرد که چنین نامی در تاریخ فوتبال زنان افغانستان در تیم ملی وجود ندارد.
پرونده آزار جنسی دختران فوتبالیست در افغانستان که نخستین بار در روزنامه گاردین مطرح شد، بازتاب گسترده داخلی و بین‌المللی داشته است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала