شویگو جزئیات حادثه زیر دریایی روسیه را توضیح داد

© Sputnik / Alexey Nikolsky /  مراجعه به بانک تصاویر وزیر دفاع روسیه
وزیر دفاع روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اول جولای جاری حین اندازه گیری‌های بیومتریک آتش سوزی در زیردریایی تحقیقاتی نیروهای دریایی روسیه در دریای بارنتز رخ داد . در پی این حادثه 14 ملوان جان باختند.

به گزارش اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، جزئیات وضعیت اضطراری در زیردریایی تحقیقاتی روسیه در دریای بارنتز را توضیح داد.  این حادثه که در روز سه شنبه "1 جولای" رُخ داد جان 14 تن از ملوانان نیرو های دریایی روسیه را گرفت.
وزیر دفاع روسیه، روز گذشته (سه شنبه 2 جولای) جهت شنیدن گزارشات در خصوص علل این حادثه و کمک به خانواده های قربانیان، عازم منطقه شمالی " سورومورسک " روسیه شد.
وزارت دفاع روسیه با اعلام این خبر گفته است این حادثه در حالی روی داد که زیردریایی عازم اعماق اقیانوس برای انجام برخی مطالعات زیست‌ محیطی بوده است.
وزیر دفاع روسیه گفت، نظامیان نیروی دریایی روسیه در راه ایفای وظیفه دشواری که برای شان محول شده بود جان های شان را از دست دادند. آتش‌سوزی مهار شده و زیردریایی به پایگاه خود در شهر سورومورسک بازگردانده شده است. علت آتش‌سوزی نیز در دست بررسی است.
هر 14 سرنشین این زیردریایی که عضو ارتش روسیه بودند، در همان لحظات اولیه آتش‌سوزی بر اثر خفگی ناشی از دود جان سپردند. آتش‌سوزی زمانی روی داد که پژوهشگران مشغول انجام عملیات جمع‌آوری داده‌ها از کف دریا بودند.
وزیر دفاع روسیه گفت، "هفت تن از کشته شدگان این حادثه، کارشناسان رتبه اول، و سه نفر دیگر — کاپیتان رتبه دوم بودند و دو تن از آنها لقب قهرمان روسیه را دارا بود. شویگو گفت، به همه قربانیان این حادثه جوایز دولتی اعطا خواهد شد.
او گفت که تمام این افراد، متخصصان برجسته نظامی و در کار خود افراد ماهر بوده اند که مطالعات مهمی را در "هیدروسفیر زمین" انجام داده اند.
وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که وزارت دفاع ، با نزدیکان و خانواده های قربانیان این حادثه المناک از هیچگونه کمک و پشتیبانی دریغ نخواهد کرد.
پیش از این، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که به علت محرم بودن این عملیات، آنها نمیتوانند اطلاعات دقیق در مورد این حادثه را افشا کنند.
این حادثه، مرگبارترین حادثه در نیروی دریایی روسیه از سال 2008 بود، زمانی که 20 نفر بر اثر وقوع حادثه در زیردریایی هسته ای روسی «نرپا» کشته شدند.
همچنین زیردریایی هسته ای روسی «کورسک» در آگست سال 2000 بر اثر وقوع دو انفجار، در دریای «بارنتز» غرق شد و همه 118 سرنشین آن جان سپردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала