آخرین آمار از کشته شدگان انفجار امروز در کابل + ویدیو

© Sputnik / JAKآخرین جزئیات از انفجار امروز کابل
آخرین جزئیات از انفجار امروز کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوالی ساعت 8:50 قبل از ظهر امروز دوشنبه (10 سرطان) انفجاری قدرتمند مرکز شهر کابل را لرزاند که شمار زیادی از هموطنان ما را به خاک و خون کشاند.

به گزارش اسپوتنیک، صبح امروز دوشنبه "10 سرطان" حوالی ساعت 08:55 یک انفجار نیرومند در ناحیه دوم شهر کابل واقع پل محمود خان، در نزدیک "گلبهار تاور" در مربوطات حوزه شانزدهم شهر کابل به وقوع پیوسته است.  

در پی این حادثه از کشته شدن 35 تن خبر داده شده و ده ها تن به شمول کودکان زخمی شده اند.
گزارش شده است که این انفجار، نخست به وسیله یک‌موتر مملو از مواد انفجاری صورت می‌گیرد و به تعقیب آن چند تن از مهاجمین داخل یک تعمیر می‌شوند." دو مهاجم پس از انفجار مصروف درگیری با نظامیان شده‌اند.  

گفته می شود که موتر نوع مینی‌بس مملو از مواد انفجاری ایست بازرسی ریاست لوژستیک وزارت دفاع را هدف قرار داده. وحیدالله مایار سخنگوی وزارت صحت عامه اعلام کرد که شمار مجروحین که به شفاخانه های کابل منتقل گردیده اند به 65 تن رسیده است که در جمع آنها 9 کودک شامل است.
تیم های کابل آمبولانس در ساحه حضور داشته و مجروحین را به اسرع وقت به شفاخانه ها منتقل نموده اند؛ تمام تیم های صحی مصروف تداوی مجروحین اند.
سخنگوی وزارت امور داخله گفته است که:" ساحه توسط قطعات خاص پولیس انسداد گردیده و تلاش می‌شود که مهاجمین به زودترین فرصت از پا در آورده شوند."
تلویزیون خصوصی شمشاد گزارش داده است که انفجار در نزدیکی این تلویزیون صورت گرفته و شماری از کارمندان این رسانه زخمی شده‌اند.

در نزدیکی محل انفجار، استادیوم فدراسیون فوتبال افغانستان، شورای کریکت و شماری از ساختمانهای دولتی و خصوصی قرار دارد.
به شمول یوسف کارگر سرپرست فدراسیون فوتبال، تعدادی از کارمندان فدراسیون فوتبال نیز دراین رویداد زخم برداشتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала