آغاز روگرداندن عرب ها از دین

© Fotolia / Michael Zhangآغاز روگرداندن عرب ها از دین
آغاز روگرداندن عرب ها از دین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ساکنان کشورهای عربی در سالهای اخیر اغلب از دین روگردانیده اند.
Министр иностранных дел Катара Мухаммед Аль Тани и министр иностранных дел РФ Сергей Лавров на встрече в Москве - اسپوتنیک افغانستان
روسیه می خواهد عرب ها را آشتی بی اندازد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دیلی میل، نهاد Arab Barometer پس از تحقیقات درباره کشورهای عربی نوشت: ساکنان کشورهای عربی در سالهای اخیر اغلب از دین به خاطر افراط گرایی اسلامی روگردانیده اند.

کارشناسان این نهاد با 25 هزار نفر در کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا مصاحبه کرده اند  که در جریان شش سال گذشته شمار افرادی که خود را به عنوان فرد غیر مذهبی معرفی می کنند از 8 تا 13 درصد افزایش یافته است. این تغییر بیشتر در کشورهای که زیر تاثیر «بهار عربی» به ویژه درتونس، لیبیا و مصر بسیار به وجود آمده است. در این گزارش اشاره شده است، که این افراد به دلیل واکنش جهان به افراط گرایی اسلام گرایان از دین روگردانیده اند.

بر اساس این تحقیقات همچنین نشان داده شده است، که به طور کلی زنان عربها به این باورند که آنها حق دارند که نخست وزیر و یا رئیس جمهور شوند. در عین حال، اکثر مردان با اعتماد به نفس اند و باید تصمیم نهایی در پیوند با مسایل خانواگی را آنها بگیرند.

این نهاد همچنین در گزارش خود نوشته است، که مسایل همجنسگرایی و قتل های ناموسی (کشتن دختران توسط بستگان به خاطر رفتار نامناسب) در کشورهای مختلف متفاوت است.

به عنوان مثال، در الجزایر 26 درصد از پاسخ دهندگان حاضرند با افراد همجنسگرا کنار بیایند و 27 درصد دیگر خواهان انتقام هستند. و در میان شهروندان لبنان، این رقم ها به ترتیب 6 و 5 درصد است.

این نشریه اشاره می کند، که همجنس گرایی در اکثر کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا ممنوع است و جمعیت اطمینان دارد که جهت گیری می تواند تغییر کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала