متهم کردن مسکو توسط پنتاگون به خاطر تغییر نظم جهان

© Sputnik / David B. Gleasonمتهم کردن مسکو توسط پنتاگون به خاطر تغییر نظم جهان
متهم کردن مسکو توسط پنتاگون به خاطر تغییر نظم جهان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پنتاگون در پاسخ به هشدارهای سیاستمداران روسی گفته است، که روسیه در تلاش تغییر نظم جهانی است.
پینتاگون - اسپوتنیک افغانستان
پنتاگون از همکاری با مسکو در مبارزه با گروه تروریستی داعش امتناع می ورزد

به گزارش اسپوتنیک به نقل از شبکه تلویزیونی CNBC، کلارا گلیسیون سرهنگ دوم امریکایی از شعبه اروپایی روابط عمومی پنتاگون در نامه الکترونیکی اشت نوشته است، اقدام های واشنگتن تحریک آمیز نبوده و تنها تدابیری برای تقویت بنیه دفاعی است.

خانم گلیسون در این نامه نوشته است، که اقدام های واشنگتن برای مقابله با تهدیدات از هوا، آب و زمین در منطقه خاورمیانه ضرورت دارد.

علاوه بر این اعلام شده است، که روسیه گویا تلاش می ورزد در نظم جهانی تجدید نظر کرده و از نظام بین المللی تامین کننده صلح طی دهها سال دست بردارد.

 خانم گلیسون ضمناً مسکو را به استفاده از هرج و مرج و گسترش نفوذ خود به بیرون از منطقه اطرافش متهم کرده است.

افسر امریکایی اضافه کرده است، که منطقه خاورمیانه برای واشنگتن نقش کلیدی دارد و به این دلیل پنتاگون توازن قوا در این منطقه را حفظ کرده، با تروریسم مبارزه نموده و همچنین بقای راه های مهم بازرگانی را تامین می کند.

یادآوری می کنیم، که روند رو به وخامت گرائیدن پیوندهای امریکا و ایران پس از به قدرت رسیدن دونالد ترامپ آغاز شده است. رئیس جمهور امریکا ایران را به برهم زدن ثبات در منطقه و پشتیبانی از تروریسم جهانی متهم می کنند. رهبران ایران در پاسخ ضمن رد این اتهام ها قول داده اند در برابر فشار واشنگتن تسلیم نشده و به دنبال کردن خط مشی سیاسی مستقل خود ادامه دهند.

در همین حال، صبح دیروز پنجشنبه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران از سرنگونی یک فروند پهپاد جاسوسی  امریکایی در ساعات اولیه بامداد، پس از تجاوز به فضای سرزمینی جمهوری اسلامی ایران مقابل منطقه کوه‌مبارک استان هرمزگان توسط آتش پدافند نیروی هوافضای سپاه خبر داد.

پس از آن فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا اعلام کرد، که سیستم دفاع ضد هوایی ایران، هواپیمای بدون سرنشین ایالات متحده امریکا را در تنگه هرمز در حریم هوایی بین المللی هدف قرار داده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала