جنرال امریکایی: داعش در افغانستان برای امریکا یک تهدید نگران‌کننده است

© AP Photo / Militant websiteجنرال امریکایی: داعش در افغانستان برای امریکا یک تهدید نگران‌کننده است
جنرال امریکایی: داعش در افغانستان برای امریکا یک تهدید نگران‌کننده است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک جنرال ارشد امریکایی گفت که گروه موسوم به "دولت اسلامی" یا داعش در افغانستان یک تهدید "بسیار نگران‌کننده" برای ایالات متحده امریکا است و تلاش‌های ضد تروریسم ایالات متحده امریکا باید فعالیت‌های این گروه را محدود کند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از دویچه وله، کنیت فرانک مک‌کنزی، جنرال نیروی بحری ایالات متحده امریکا روز چهارشنبه گفت که با وجود این، برای داعش مشکل است که در داخل ایالات متحده امریکا دست به حمله بزند، چونکه به شدت تحت فشار نظامی قرار دارد.

مک‌کنزی گفت: "دولت اسلامی در افغانستان مطمئناَ آرزوی حمله به ایالات متحده امریکا را دارد. این ارزیابی واضح ماست؛ تا زمانی که ما فشار را بر این گروه حفظ کنیم، آنان قادر به این کار نخواهند بود".

نگرانی امریکا از افزایش تهدید داعش در افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
نگرانی امریکا از افزایش تهدید داعش در افغانستان

مک‌کنزی رئيس فرماندهی مرکزی ایالات متحده امریکا است که مدیریت عملیات‌های نظامی امریکا در خاور میانه نیز در حیطه مسئولیت‌های اوست. او این سخنان را با خبرنگاران در آلمان در جریان بازگشت از سفر هشت روزه‌اش به قطر، عراق، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و مصر بیان داشت. او همچنین دو روز را در کشتی هواپیمابردار ابراهام لینکلن در شمال بحیره عرب سپری کرد.

خبرگزاری اسوشیتدپرس اوایل این هفته گزارشی را به نقل از مقام‌های افغان و امریکایی نشر کرد که داعش در افغانستان در تلاش سربازگیری و گسترش حضور خود است و حملاتی را علیه امریکا و دیگر کشورهای غربی طرح‌ریزی می‌کند.

مک‌کنزی که یک سرباز خیلی مجرب جنگ عراق و افغانستان است، گفت معتقد است که داعش قابلیت‌های خود را در افغانستان گسترش نداده است اما به عنوان یک مشکل بزرگ باقی می‌ماند.

او گفت که داعش در پایگاه‌های خود در شرق افغانستان "برای ما بسیار نگران‌کننده است". او افزود که عملیات‌های جنگی نتوانسته اند باعث کاهش افراد در صفوف جنگی این گروه شوند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала