امریکا اتحادیه روپا را هشدار داد

© AFP 2023 / Thierry CharlierDie Flagge von den USA und der EU
Die Flagge von den USA und der EU - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ایالات متحده تهدید کرده که در صورتی که اتحادیه اروپا به طور یکجانبه به اجرای طرح‌های دفاعی خود ادامه دهد، بدون پشتیبانی نظامی واشنگتن باقی خواهد ماند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از El Pais ایالات متحده خواستار دسترسی به تمام سفارشات نظامی کشور های اتحادیه اروپا از روسیه شده است و هشدار داده که در غیر آن در برابر "تهدید روسیه" بدون پشتیبانی نظامی از سوی امریکا باقی خواهند ماند.
بر اساس این گزارش، ایالات متحده معتقد است که، استانداردهای جدید اروپا در زمینه مالکیت معنوی، انتقال فن آوری و کنترل صادرات مانعی برای شرکت های امریکایی در قراردادهای دفاعی اتحادیه اروپا محسوب خواهند شد.
به گفته روزنامه، اولتیماتوم در تاریخ 22 می طی جلسه ای در واشنگتن ارائه شد که در آن نمایندگان اتحادیه اروپا و مایکل مورفی مسئول کاخ سفید در روابط با بروکسل شرکت داشتند. 

باشندگان اتحادیه اروپا دیگر به امریکا اعتماد ندارند - اسپوتنیک افغانستان
باشندگان اتحادیه اروپا دیگر به امریکا اعتماد ندارند

این نارضایتی امریکا در رابطه به استانداردهای صندوق دفاع آینده اروپا (FED) و پروژه های همکاری مداوم ساختاری در مورد امنیت و دفاع اتحادیه اروپا مطرح شده است.
طبق گفته های ایالات متحده، استانداردهای اروپایی جدید در زمینه مالکیت معنوی، انتقال تکنولوژی و کنترل صادرات، شرکت های امریکایی را از قراردادهای دفاعی اتحادیه اروپا محروم خواهند کرد.
مورفی می گوید: "ا اتحادیه اروپا برای خود باید یکی از دو گرینه را انتخاب کند: یا تغییر قانون در زمینه استانداردهای صندوق دفاعی اتحادیه اروپا و کنترل تسلیحات و یا اینکه بر حمایت از سوی امریکا".
به گفته نشریه، دیپلمات امریکایی اروپا را در حقیقت در دوراهی انتخاب قرار داده: یا اینکه به تنهایی مرز های اتحادیه اروپا را در برابر "تهدید روسیه" محافظت کند و یا امکانات نظامی شان را به حساب ناتو افزایش دهند.
نماینده کالخ سفید خاطر نشان ساخته که روسیه با داشتن مزرمشترک با کشور های عضو اتحادیه اروپا، یک تهدید واقعی برای این کشور ها به شمار می رود.
این نخستین اولتیماتوم امریکا به کشور های اتحادیه اروپا نیست. اوایل ماه می امسال نیز گزارش شد که ایالات متحده با ارسال به اتحادیه اروپا از برنامه های دفاع خود را در مورد ادغام آکادمی آتلانتیک صنعت نظامی و همکاری در ناتو اعلام کرد.
در نامه امریکا آمده بود، اتحادیه اروپا به تنهایی طرح‌های صنایع دفاعی و تسلیحاتی خود را اجرا کرده و بدین ترتیب همگرایی صنایع دفاعی و تسلیحاتی دو سوی اقیانوس اطلس (ترانس آتلانتیک)، را در چارچوب ناتو و همچنین همکاری نظامی امریکا و اروپا تهدید می‌کند. اگر اتحادیه به تنهایی برای اجرای طرح‌های تولید صنایع دفاعی و تسلیحاتی اقدام و از مشارکت با کشور‌های ثالث و بخصوص امریکا خودداری کند، امریکا در روابط تجاری و سیاسی با اتحادیه اروپا مقابله به مثل خواهد کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала