تجلیل از صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه - افغانستان در مسکو

© Sputnik / Ekaterina Chesnokova /  مراجعه به بانک تصاویر نشست مسکو
نشست مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است که دومین نشست سیاسیون افغانستان و نمایندگان گروه طالبان درباره صلح افغانستان، امروز (سه‌شنبه 7 جوزا) در مسکو پایتخت روسیه برگزار شود.

 به گزارش اسپوتنیک، امروز صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان — روسیه است و نشست سیاسیون افغانستان و طالبان به مدت دو روز به همین مناسبت برگزار می‎شود.
استاد عطامحمد نور رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی تایید کرده است که شماری از سیاسیون افغانستان با نمایندگان طالبان در حاشیه مراسم صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک افغانستان — روسیه با یکدیگر دیدار خواهند کرد.
 وی می گوید: "در حاشیه این مراسم قرار است در ادامه تلاش‌های مان يكجا با تعدادی از رهبران و شخصیت های سياسی و متنفذ کشور با رهبران ارشد طالبان برای آوردن صلح نیز بحث و گفتگو نماییم." 

ضمیر کابلوف - اسپوتنیک افغانستان
برگزاری دومین نشست بین الافغانی در مسکو

براساس گزارش‌ها گفته می‌شود که در راس هیات چهره‌های سیاسی افغانستان، حامد کرزی رییس جمهور پیشین قرار دارد. آقای کرزی پنجشنبه (23 می) توسط سفیر روسیه در افغانستان رسما دعوت شد و روز دوشنبه (27 می) در راس هیاتی وارد مسکو، پایتخت روسیه شد.
طالبان هم اعلام کردند که نمایندگان آنها از پایتخت قطر روز دوشنبه راهی مسکو شدند.
سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر گفته است که گروهی از افراد ارشد طالبان از جمله ملا عبدالغنی برادر با چهره‌های سیاسی افغانستان در مسکو دیدار و گفتگو خواهند کرد.
به گفته ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در نشستی که به مناسبت صدمین سالگرد روابط دیپلماتیک روسیه — افغانستان برگزار می‌شود، مقامات سفارت افغانستان در روسیه نیز دعوت شده‌اند.
با آنکه نمایندگان طالبان تاهنوز حاضر نشده‌اند وارد گفتگو با حکومت افغانستان شوند اما آنان پیش از این نیز با سیاسیون افغانستان در مسکو درباره صلح افغانستان گفتگو کرده‌اند.
اولین میزبانی مسکو از چهره‌های سیاسی افغانستان و طالبان اوایل ماه فبروری بود. در پایان آن نشست سیاسیون افغانستان و طالبان توافق کردند تا دومین دیدارشان در ماه اپریل (اواخر حمل) در دوحه پایتخت قطر باشد. اما این دیدار نزدیک به زمانی که قرار بود انجام شود، لغو شد.
خوانندگان عزیز سایت اسپوتنیک می توانند نشرات زنده این نشست را از طریق صفحه فیسبوک ما تعقیب نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала