دیدار مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان و نیروهای پشتیبانی قاطع از هرات

© Sputnikدیدار مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان و نیروهای پشتیبانی قاطع از هرات
دیدار مقام‌های ارشد امنیتی افغانستان و نیروهای پشتیبانی قاطع از هرات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان و مقام های ارشد امنیتی افغانستان امروز به هرات سفر کردند.
سفر حمدالله محب به هرات - اسپوتنیک افغانستان
سفر حمدالله محب به هرات

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، جیلانی فرهاد سخنگوی والی گفت: محمد یاسین ضیا معاون اول وزات دفاع، خوشحال سادات معاون ارشد امور امنیتی وزارت داخله، عبدالله عبادی معاون ریاست عمومی امنیت ملی افغانستان به همراه «اسکات میلر» فرمانده نیروهای امریکایی در افغانستان، امروز ظهر وارد هرات شدند.

وی افزود: این هیات عالی‌رتبه امنیتی با «عبدالقیوم رحیمی» والی هرات دیدار کرد و پیرامون وضعیت امنیتی گفت‌وگو کردند.

فرهاد ادامه داد: والی هرات در این نشست همه ای وضعیت امنیتی خلاءها و پیشرفت‌های امنیتی را با این هیات امنیتی در میان گذاشت و تاکید کرد، که هرچه زودتر باید نیروهای کافی و تجهیزات جنگی برای دفاع از مناطق مختلف هرات به این ولایت ارسال شود.

از طرفی دیگر اعضای این هیات نظامی و امنیتی عملکرد نیروهای امنیتی را در هرات پس از بررسی، در امور مبارزه با ناامنی‌ها موفق دانستند و وعده‌ دادند، که همکاری‌های گسترده برای تامین امنیت بیشتر به هرات و مسئولان امنیتی این ولایت اختصاص می‌یابد.

مسئولان امنیتی در هرات که در این نشست حضور داشتند تاکید کردند، که اقدامات نیروهای امنیتی در این ولایت به‌صورت گسترده صورت گرفته و با وجود نیازهای مورد نیاز به تجهیزات جنگی و سربازان تازه نفس اما عملکردها  نیروهای امنیتی نیز در هرات گسترده و مهم بوده است.

یادآوری می کنیم، که این نخستین سفر هیات عالی‌رتبه مسئولان ارشد امنیتی و فرمانده نیروهای خارجی افغانستان نیز به هرات  در جریان  یک سال اخیر است؛ مسئولان اداره محلی هرات و امنیتی نیز در این ولایت تنها از مسئولان ارشد امنیتی می‌خواهند تا برای کاهش ناامنی‌ها نیروهای کافی برای ایجاد پاسگاه‌های امنیتی و تامین امنیت در مناطق ناامن را به هرات ارسال کنند.

وضعیت امنیتی از چندی پیش تاکنون، در ولسوالی های هرات نگران کننده است و در تازه‌ترین رویدادها در ولسوالی فارسی هرات حملات طالبان سبب کشته شدن زنان و کودکان و ربودن دختران جوان شده و تلفات گسترده‌ای به غیرنظامیان و نظامیان وارد شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала