چهارراهی‌ های کابل به زودی با چراغ‌های هوشمند ترافیکی وصل می‌شوند

© Photo / KM / KMچهارراهی‌ های کابل به زودی با چراغ‌های هوشمند ترافیکی وصل می‌شوند
چهارراهی‌ های کابل به زودی با چراغ‌های هوشمند ترافیکی وصل می‌شوند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
قرار است در آینده نزدیک کار نصب چراغ های ترافیکی در چهارراهی‌های کابل آغاز شود.

به گزارش اسپوتنیک، شهرداری کابل از بهسازی و نصب چراغ های هوشمند ترافیکی در 33 چهارراهی کابل در آینده نزدیک خبر داد.

در خبرنامه‌ای توسط شهرداری کابل نشر گردیده است آمده: معینیت ترانسپورت شهرداری کابل طی چند ماه گذشته، به هدف کاهش ازدحام ترافیکی در شهر، کار مطالعه، سروی و دیزاین 33 چهارراهی مزدحم شهر را به انجام رسانید که در نتیجه معلوم گردید که با توجه به حجم جریان ترافیک و نیازهای امروز، دایره ها و شکل های هندسی موجوده در چهارراه های مزدحم، جوابگوی عبور جریان ترافیک فعلی شهر نیستند.

معینیت ترانسپورت شهرداری کابل می‌گوید که کار عملیاتی برای تطبیق طرح‌های جدید و تغییر شکل هندسی اکثر این چهارراهی‌ها از سوی تیم‌های عملیات آغاز گردیده است.

این معینیت افزود که بخاطر جلوگیری از ازدحام ترافیکی بیشتر در شهر و رعایت مصونیت شاملین ترافیک جاده، شهرداری کابل این کار زیربنایی را بیشتر در هنگام شب اجرا می‌نماید.

شهرداری کابل اضافه کرد که قرار است در آینده نزدیک، بعد از تغییر هندسی این چهاراهی ها، کار نصب چراغ های هوشمند ترافیکی (Actuated Traffic Signals) توسط یکی از کمپنی های قراردادی خارجی از طریق قرارداد دولت با دولت نیز آغاز شود.

قابل ذکر است که هزینه مجموعی بازسازی این 33 چهارراهی، حدود 330 ملیون افغانی تخمین شده است که از عواید داخلی شاروالی کابل تمویل می‌گردد.

پیش از این، کار بهسازی چهارراهی های سرای شمالی، شهید هنگرها، و ملک اصغر سال گذشته عملی گردیده بود.

شهر کابل یکی از شهر های پر نفوس افغانستان است که به گفتهء مقام های ریاست ترافیک روزانه در حدود 500 هزار نوع از وسایط نقلیه در این شهر گشت و گذار می کند.

از سوی هم اکثریت جاده های شهر کابل از سوی مقامات دولتی و نهاد های خارجی مسدود شده که این مساله مشکلات زیاد را برای مردم ایجاد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала