هشدار جدی امریکا به مقامات عراق

CC BY-SA 2.0 / Gage Skidmore / Mike Pompeoمایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا
مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پمپئو به برهم صالح، رئیس جمهور و عادل عبدالمهدی، صدراعظم عراق هشدار داده است که در صورت تشدید تنشج بین ایران و امریکا، عراق نباید منافع امریکا را به خطر بیندازد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایسنا، منابع عراقی فاش کردند که وزیر خارجه امریکا به مسئولین بغداد گفته است، برخی نیرو‌های شبه نظامی عراقی قصد دارند به وسیله "راکتهای ایرانی" پایگاه‌های نظامی امریکا و سفارت امریکا در بغداد را هدف قرار دهند.
شبکه سومریه نیوز به نقل از منابع عراقی مدعی شد: مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا در سفر اخیرش به بغداد به مسئولین عراقی گفته است، اطلاعاتی در دست داریم که نشان می‌دهد برخی از نیرو‌های مسلح عراقی قصد دارند پایگاه‌های نظامی امریکا در غرب بغداد، سفارت امریکا در بغداد و همچنین شرکتی‌های نفت امریکائی موجود در جنوب عراق را هدف قرار دهند.
پمپئو مدعی شده است که جمهوری اسلامی ایران اخیراً برای این نیرو‌های شبه نظامی راکت ارسال کرده است.
این منابع آگاه همچنین اعلام کردند: مایک پمپئو به برهم صالح، رئیس جمهور عراق و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر این کشور هشدار داده و گفته است که در صورت تشدید تنش میان ایران و امریکا، عراق نباید وارد فضایی شود که منافع امریکا در این کشور را به خطر بیندازد.
به گزارش ایسنا، مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا سه شنبه شب در سفری غیرمنتظره و تحت تدابیر شدید امنیتی وارد بغداد شده بود.
او به خبرنگاران گفت: هدف از این سفر این بوده که به مقامات عراقی نشان دهد که امریکا از استقلال عراق حمایت می‌کند.
پمپئو پیش از دیدارهایش با مقامات عراقی اظهار کرد که در این ملاقات‌ها به این موضوع خواهد پرداخت که "هرگونه حمله‌ای از طرف ایران و گروه‌های وابسته به آن علیه نیرو‌های امریکائی در عراق، بر دولت عراق نیز اتاثیر منفی خواهد داشت".

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала