جزئیات انفجار شهرنو کابل + عکس و ویدئو

© اسپوتنیک - Kabul, Afghanistanانفجار در شهرنو کابل
انفجار در شهرنو کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
حوالی ساعت 11:40 امروز(چهارشنبه، 18 ثور) انفجاری مهیب در مقابل موسسه کاونتر پارت، در عقب دادستانی کل در ناحیه دهم شهر کابل رخ داد.

به گزارش اسپوتنیک، انفجار مهیب، امروز چهارشنبه مرکز کابل، پایتخت افغانستان را لرزاند. به دنبال وقوع این انفجار دود سیاهی از محله شهرنو به هوا برخاست.
پلیس افغانستان ضمن تائید وقوع انفجار اعلام کرد که هدف این بمبگذاری موسسه خیریه کونتر پارت (Counterpart International-Afghanistan) که یک موسسه بین المللی می باشد، بوده است. این سازمان در امر کمک به افغانستان فعال است. 

وزارت داخله اعلام کرد که از اثر وقوع انفجار امروز در شهر نو کابل، تا کنون 12 شهید و 22 زخمی توسط امبولانس به شفاخانه های کابل انتقال داده شده اند که همه افراد ملکی هستند.
سخنگوی وزارت داخله اعلام کرد که نیروهای امنیتی کشورش مهاجمان را محاصره کرده اند و درگیری بین دو طرف ادامه دارد. این در حالی است که پیش ازاین سخنگوی وزارت صحت افغانستان اعلام کرد که ۹ مجروح به بیمارستان منتقل شده اند. 

بر اساس گزارشات مقامات امنیتی، نیروهای ویژه پولیس تاکنون 150 کارمند موسسه (کاونترپارت) را نجات داده اند. این موسسه در سال 2005 فعالیت اش را افغانستان آغاز کرده‌است.
وزارت داخله اعلام کرد که يك موتر پر از بمب مهماجمان به دست نیرو های امنیتی افتاده و آنها قصد دارند آنرا منفجر نمایند و از شهروندان می خواهند تا آگاه باشند.
در همین حال، طالبان با نشر یک خبرنامه مسوولیت این انفجار را به عهده گرفته‌اند، و ادعا کرده اند این حمله بالای موسسه (کاونترپارت) که از سوی نهاد کمک های بین المللی ایالات متحده امریکا(یو اس آی دی) تمویل میگردد انجام شده است. 

یک تن از شاهدان به اسپوتنیک گفت: "موتر باربری مملو از مواد منفجره نزدیک دروازه موسسه کونتر پارک انفجار می‌کند.بعد هشت نفر مرد مسلح با لباس‌ محلی" پیرهن تنبان" با سلاح سبک و سنگین و مجهز با راکت ار پی جی از داخل موتر نوع تونس پیاده شده و به تیر اندازی پرداختند." مهاجمان همین لحظه با نیرو‌های امنیتی مصروف جنگ هستند و هرچند دقیقه بعد صدای شلیک و انفجار به گوش می‌رسد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала