جزئیات آتش سوزی هواپیمای SSJ-100 از زبان پیلوت آن

© Sputnik / Twitter/Norenko Mikhail /  مراجعه به بانک تصاویر حریق طیاره مسافربری حین نشست در مسکو+ویدیو
حریق طیاره مسافربری حین نشست در مسکو+ویدیو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پیلوت هواپیمای SSJ-100روسیه در مورد حادثه هواپیمای روسی که روز گذشته در فرودگاه بین المللی شرمتیوو مسکو آتش گرفت، توضیحاتی را ارائه نموده است.

به گزارش اسپوتنیک، دنیس ایوداکیموف، پیلوت هواپیمای مسافربری SSJ-100 به طور مشرح، جزئیات حادثه آتش سوزی این هواپیما را که باعث کشته شدن 41 تن از سرنشینان آن شد، توضیح نموده است.
به گفته وی، پس از پرواز از باند فرودگاه مسکو، هواپیما واقعا با رعد و برق اصابت کرد که در نتیجه ارتباطات رادیویی با هواپیما قطع شد و کنترل هواپیما در رژیم مستقل آورده شد.
ایوداکیموف گفـ، ما سپس موفق شدیم که ارتباطات رادیویی را قسما دوباره راه اندازی کنیم و ناظران برج مراقبت کمک نمودند تا مسیر فرود هواپیما تعیین شد.
به گفته پیلوت هنگام فرود، سرعت هواپیما طبیعی بود. او افزود: "هواپیما به گونه راحت بر زمین نزدیک شد و ما سرعت هواپیما را کاهش دادیم، من دقیق گفته نمی توانم که چه چیز باعث برخورد هواپیما با زمین شد. هنگام نزدیک شدن به باند فرودگاه، سرعت مطابق قوانین سرعت پرواز نیز کاهش یافت». 

پیلوت هواپیما نیز تأیید کرد که هواپیما پس از فرود آتش گرفت، نه در جریان طوری که قبلا گزارش شده بود. وی گفت: «من نمی دانم در هنگام فرود، نیرو های آتش نشانی در محل حضور داشتند یا خیر، اما زمانی که از کابین پیلوت بیرون شدم، نیروهای اطفائیه در محل حضور داشتند.
براساس آخرین اطلاعات کمیته تحقیق روسیه، در نتیجه آتش سوزی هواپیما در فرودگاه شرمتیوو مسکو که روز گذشته "5 آپریل" رُخ داد 41 نفر از جمله یک عضو خدمه کشته شدند. 37 نفر از جمله چهار خدمه جان سالم به در بردند.
گزارش شده که تحقیات درباره این حادثه ادامه دارد و با توجه به درخواست برخی نمایندگان دوما، تا کنون پرواز هواپیماهای مدل SSJ-100 لغو نشده است.
این هواپیما از نوع SSJ-100 سوخوی سوپرجت-100 در ساعت 18:02 به وقت محلی فرودگاه شرمتیوو را به مقصد شهر مورمانسک ترک کرداما بلافاصله پس از شروع پرواز خدمه هواپیما به دلیل بروز "نقائصی" پیام وضعیت اضطراری فرستادند.
مقام‌های روسیه اعلام کرده‌اند که تحقیقات درباره علت این حادثه ادامه دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала