امپراتور جدید جاپان بر تخت نشست + ویدئو

© AFP 2023 / TOSHIFUMI KITAMURAامپراتور جدید جاپان
امپراتور جدید جاپان - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناروهیتو، پسر بزرگ آکهیتو، امپراطور جاپان به عنوان امپراطور جدید این کشور بر تخت نشست. با انتخاب وی به عنوان امپراتور جاپان عصر جدیدی در تاریخ این کشور آغاز شد.

  به گزارش اسپوتنیک، آکهیتو، امپراتور جاپان روز گذشته بعد از 30 سال حکومت مراسم کناره گیری را انجام داد و امروز تخت امپراطوری را به پسرش واگذار کرد.
ناروهیتو به عنوان یکصد و بیست و ششمین امپراطور این کشور برگزیده شد و عصر جدیدی را در تاریخ جاپان به نام ریوا به معنی "هماهنگی زیبا" آغاز کرد.
لحظه تعیین امپراطور جدید لحظه‌ای تاریخی در جاپان است و به همین مناسبت رخصتی استثنایی ده روزه‌ در این کشور اعلام شده است.  

ناروهیتو اولین امپراتوری جاپان است که بعد از جنگ جهانی دوم متولد شد و اولین امپراتوری محسوب می‌شود که والدینش به تنهایی او را بزرگ کردند. او در سخنانی از عملکرد والدینش در سه دهه گذشته تقدیر کرد و گفت با تفکر به مسوولیتی که به او واگذار شده است احساس افتخار می‌کند.
ناروهیتو رسما در مراسم صبح امروز به مقام امپراتوری رسید.در این مراسم یک شمشیر، یک قطعه جواهر و یک آینه را که همگی نمادهای امپراتوری جاپان هستند، دریافت کرد. در این مراسم ساده "آکیشینو" برادر، وارث و ولیعهد ناروهیتو در کنار او ایستاده بود.
ناروهیتو در نخستین سخنرانی خود ابراز داشت همواره به یاد مردم می باشد و در حالی که برای نزدیکی به آنها تلاش خواهد کرد، وظایف خود را به عنوان نماد کشور جاپان و اتحاد میان مردم جاپان طبق قانون اساسی ایفا خواهد کرد.
سه سال پیش، امپراتور آکهیتو در نطقی نادر نگرانی اش را از کهولت سن خود که ممکن است ادامه انجام وظایفش را به دشواری روبرو کند ابراز کرد. در آن زمان سخنان وی به عنوان تمایل او برای کناره گیری در نظر گرفته شد.
امپراتور آکیهیتو از سن 55 سالگی و پس از مرگ پدرش بر مسند امپراتوری جاپان نشست. او اولین امپراتور جاپان بود که بعد از تصویب قانون اساسیِ پس از جنگ به این مقام رسید.
او در دوره امپراتوری خودبه سراسر جاپان سفر کرد تا از مناطق آسیب دیده، مراکز افراد دارای ناتوانی ها و بناهای یادبود کشته شدگان جنگ بازدید کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала