فراخوان رهبر مخالفان ونزوئلا به نظامیان

© AFP 2023 / Yuri Cortezخوان گوایدو
خوان گوایدو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
خوان گوایدو؛ رهبر مخالفان ونزوئلا از نظامیان طرفدار خود خواست تا برای پایان دادن به "غصب" کشور به جاده ها برآیند.

به گزارش اسپوتنیک، خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا، با نشر یک پیام در توییتر از ارتش جمهوری بولیوار خواست تا به جاده ها بروند و به "غصب" کشور شان خاتمه بخشند.
رهبر مخالفان ونزوئلا نوشت: " من از ارتش و تمامی خانواده ها می خواهم فورا به جاده ها بروند." در چارچوب قانون اساسی ما باید در نهایت به غصب کشور ما خاتمه دهیم. ابا رسیدن اول می، ما باید به غصب کشور پایان دهیم، امرور روز نهایی برای اینکار است.
یادآوری می کنیم که، که چندی قبل، خوان گوایدو، رئيس شورای ملی ونزوئلا خودش را رئيس‌جمهور این کشور اعلام نموده، سوگند وفاداری یاد کرد.
رهبران کشورهای اروپایی، ایالات متحده، کانادا و چندین کشور امریکای لاتین خوان گوایدو را به‌عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت شناخته اند.
سپس مقامات ایالات متحده امریکا اعلام کردند که پس از این نیکولاس مادورو را به عنوان رئیس‌جمهور ونزوئلا به رسمیت نمی‌شناسند، بلکه خوان گوایدو، رئيس شورای ملی اپوزیسیون را به عنوان رئيس دولت قبول دارند.
از سوی دیگر قدرت‌های جهانی نظیر روسیه و چین و همچنین نیروهای نظامی ونزوئلا همچنان از نیکولاس مادورو و باقی ماندن او در قدرت حمایت می‌کنند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала