کنایه اشرف غنی به تحریم‌کنندگان جرگه

© Photo / ARG / ARGکنایه اشرف غنی به تحریم‌کنندگان جرگه
کنایه اشرف غنی به تحریم‌کنندگان جرگه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لویه جرگه مشورتی صلح که در غیاب جریان‌های سیاسی و رئیس اجرایی دولت افغانستان برگزار شد با اظهارات کنایه آمیز اشرف غنی، پایان یافت.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از رسانه ها، روز نخست لویه جرگه مشورتی صلح تحت تدابیر شدید امنیتی در کابل توسط اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و در غیاب سران احزاب سیاسی و رئیس اجرایی دولت این کشور برگزار شد.
با وجود اینکه شمار بسیاری از جریان‌های سیاسی، چهره‌های شناخته شده و نامزدان انتخابات ریاست جمهوری این جرگه را تحریم کردند اما حدود 3200 نفر از جمله اعضای شورای ملی، نمایندگان شورای ولایتی، نمایندگان شهرستان‌ها، علما، فعالان مدنی و بزرگان اقوام حضور یافتند.
اشرف غنی گفته است که در نتیجه مشورت با شرکت کنندگان در لویه جرگه حدود و چارچوب صلح با طالبان مشخص خواهد شد، اجازه نمی‌دهیم که روند صلح غیر افغان شود زیرا هرگونه تصمیم بدون مشورت با مردم این کشور نادرست است.
از سوی دیگر، اتهاماتی از سوی طالبان وارد شده بود مبنی بر این که نتایج جرگه از پیش تعیین شده است و حضور نمایندگان مردمی در جرگه تنها یک اقدام نمایشی محسوب می‌شود.
اشرف غنی در واکنش به این موضوع نیز گفت: «من از شما نمی‌خواهم سانسور شده صحبت کنید، حرف دل خود را بگوئید، سیاست‌های ما حرف دل شماست با آزادی خواست‌های خود را مطرح کنید، آماده‌ام حرف شما را بشنوم و سیاست‌های حکومت خود را بر اساس درخواست‌های شما تعیین کنم».
وی افزود: اینکه سیاست مذاکرات و تفاهم بر اساس نظر 3 هزار نفر شکل بگیرد بهتر از آن است که من در انحصار 15 نفر (رهبران سیاسی) در شعاع 6 کیلومتری ارگ ریاست جمهوری افغانستان و بدون شنیده شدن صدای مردم تصمیم بگیرم.
جرگه در حالی کارش را آغاز کرد که از عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی تا شمار بسیار زیادی از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری به شمول محمد حنیف اتمر و گلبدین حکمتیار و بسیاری از متنفذان سرشناس منتقد حکومت آن را تحریم کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала