لغو نتایج انتخابات پارلمانی کابل توسط کمیسیون شکایات

© Sputnik / JAKلغو نتایج انتخابات پارلمانی کابل توسط کمیسیون شکایات
لغو نتایج انتخابات پارلمانی کابل توسط کمیسیون شکایات - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان پس از برگزاری جلسه اعضای این کمیسیون درمورد نتایج اعلام‌شدهٔ انتخابات پارلمانی ولایت کابل، این نتایج را ملغی اعلام کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، کمیسیون شکایات انتخاباتی افغانستان به تاریخ ۵ ثور با برگزاری جلسه به رهبری رئيس این کمیسیون و در حضور تمام اعضای کمیسیون درمورد چگونگی رسیدگی به قضایای استینافی ولایت کابل، تصمیم اتخاذ نموده و شش مورد را اعلام داشته است.

براساس اعلامیه این کمیسیون، تمام بررسی‌ها، تفتیش‌ها و بازشماری آرا که قبلاً توسط کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات قبلی انجام شده بود، ملغی می‌باشند.

کمیسیون شکایات انتخاباتی خواستار قرنطین و مهر و لاک اسناد مرتبط به قضایای استینافی ولایت کابل شده و اعلام داشته است که کمیسیون مستقل انتخابات مکلف است تا تمام اسناد و مدارک مرتبط به نتایج انتخابات پارلمانی کابل را در اختیار کمیسیون شکایات قرار دهد.

پس از گذشت چند ماه از زمان برگزاری انتخابات پارلمانی کشور، کمیسیون انتخابات سرانجام حدود سه ماه قبل نتایج انتخابات کابل را پس از بارها بازشماری آرا اعلام کرد.

عبدالبدیع صیاد، رییس پیشین کمیسیون انتخابات، به تاریخ ۲۴ جدی نتایج ابتدایی انتخابات پارلمانی کابل را اعلام نموده خاطر نشان ساخت که این نتایج نهایی نبوده و احتمال تغییرات در آن وجود دارد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала