خواست طالبان از اعضای جرگه مشورتی صلح: جرگه مشورتی صلح را تحریم کنید

© Photo / جرگه مشورتی صلحخواست طالبان از اعضای جرگه مشورتی صلح: جرگه مشورتی صلح را تحریم کنید
خواست طالبان از اعضای جرگه مشورتی صلح: جرگه مشورتی صلح را تحریم کنید - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه طالبان از اعضای جرگه مشورتی صلح خواسته است تا در این جرگه شرکت نکنند.
شماری از اعضای جرگه مشورتی صلح از دستور نشست این جرگه آگاهی ندارند - اسپوتنیک افغانستان
شماری از اعضای جرگه مشورتی صلح از دستور نشست این جرگه آگاهی ندارند

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، گروه طالبان گفته است، که همزمان با پیشرفت در گفتگوهای صلح با امریکا و برداشته شدن گام‌های مثبت در گفتگوهای بین‌الافغانی، ترسیم خطوط سرخ در این جرگه، روند صلح را سبوتاژ خواهد کرد.

در همین حال ضیاالحق امرخیل، معاون کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح در این باره می‌گوید:- "بحث اصلی که کمپاین می شود صلح و پایان جنگ و حفظ دستاوردهای سال های گذشته است که بحث می‌شود و تحریم جرگه بی احترامی به خواست‌های مردم است".

قرار است که جرگه مشورتی صلح فردا (دوشنبه، ۹ ثور) برای چهار روز با حضور  بیش از  سه هزار نماینده از سراسر افغانستان برگزار شود.

کمیسیون برگزاری این جرگه می گوید، هدف اصلی این جرگه صلح و پایان جنگ در کشور خواهد بود. همچنان مسئولان در کمیسیون برگزاری این جرگه می‌گویند، همه آمادگی‌ها برای برگزاری این جرگه روی دست گرفته شده است اما شرکت کنندگان جرگه نگران اند که مبادا دیدگاه‌های شان نادیده گرفته شود.

اسدالله، یک  عضو این جرگه می‌گوید:- "به نظر ما به مشوره ما به رای ما به مردم ما احترام بگذارند و مشوره مارا بپذیرند، خواست های شخصی نباشد".

همچنان، حکیم الله، یک شرکت کننده دیگر این جرگه بیان میدارد:- "با مشکلات زیاد تهدید شدیم، آمده ایم باید دیدگاه های ما مد نظر گرفته شود".

با این حال، رایزنی‌های کمیته‌های کاری کمیسیون برگزاری جرگه مشورتی صلح پس از چاشت روز نخست آغاز و نتیجه آن در روز سوم ارایه و در روز چهارم به حکومت پیشنهاد خواهد شد.

تا اکنون چگونگی گزینش رئیس جرگه مشخص نشده است، اما در متن دستور نشست این جرگه آمده است، که رئیس جرگه از سوی اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در روز نخست برگزاری جرگه معرفی می‌شود.

یادآوری می کنیم، که جرگه مشورتی صلح همزمان با مخالفت‌های چهره‌های سیاسی و تحریم گروه طالبان برگزار می‌شود، حالا دیده شود که این جرگه روزنه‌ی را برای رسیدن افغانستان به صلح ایجاد خواهد کرد یا خیر.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала