سیگار: توقف حمایت مالی از حکومت افغانستان منجر به فروپاشی آن می‌شود

© Photo / M.Naderiسیگار: توقف حمایت مالی از حکومت افغانستان منجر به فروپاشی آن می‌شود
سیگار: توقف حمایت مالی از حکومت افغانستان منجر به فروپاشی آن می‌شود - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان اعلام کرده است که حدود یک سوم کمک مالی که امریکا برای بازسازی افغانستان فرستاده است، توسط فریبکاران غارت شده است و یا هم با نواقض به مصرف رسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، جان ساپکو، رئيس اداره بازرسی عمومی امریکا برای بازسازی افغانستان (سیگار) در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: "ما دریافتیم که حدود ۳۰ درصد در راه جعل‌کاری و کلاهبرداری سرقت شده است و یا هم بدون مورد استفاده شده است".

وی با اشاره به اینکه به‌طور مجموعی ۱۳۲ میلیارد دالر برای بازسازی افغانستان فرستاده شده است، گفت: "این بیشتر از هر مبلغی است که برای بازسازی کشوری در جهان، اختصاص یافته باشد". از این مبلغ، سیگار مصارف ۵۳ میلیارد دالر را بررسی کرده است.

سیگار: نیروهای نظامی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند - اسپوتنیک افغانستان
سیگار: نیروهای نظامی افغانستان بدون پشتیبانی امریکا توانایی عملیات های مستقل را ندارند

ساپکو افزود: "نمی‌دانم اگر ما تمام ۱۳۲ میلیارد را بررسی می‌کردیم، چه درصد (سرقت و مصرف بی‌مورد) می‌بود".

وی درمورد موارد اصلی فساد مالی در کمک امریکا گفت که خریداری تیل، و پرداخت معاش به افراد خیالی از مهم‌ترین موارد فساد می‌باشد.

وی گفت: "ما سربازان خیالی، پولیس خیالی و معلمان خیالی داریم، این یک مشکل جدی است. پس از گذشت ۱۷ سال (حضور امریکا در افغانستان) ما هنوز هم سالانه میلیاردها دالر را بالای سوخت (تیل) مصرف می‌کنیم و ما نمی‌توانیم این مشکل را حل کنیم… در میان موارد، ما موارد استثنایی فساد را دریافتیم، زمانی که نظامیان افغان به طالبان اسلحه می‌فروختند".

ساپکو خاطر نشان ساخت: "ما هنوز هم پول را در افغانستان از دست می‌دهیم و این کار ادامه خواهد داشت. یکی از خطرهای مهم در افغانستان وضعیت مالی است. حکومت نمی‌تواند مصارفش را بپردازد… توقف جدی حمایت مالی از حکومت افغانستان می‌تواند منجر به فروپاشی آن شود".

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала