رئیس جمهور غنی از آوردن صلح در افغانستان اطمینان داد

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس جمهور غنی می‌گوید که برای آوردن صلح به کشور شرایط ملی، منطقوی، بین المللی و اسلامی فراهم شده‌ و محدودیت‌های که در گذشته فراراه این روند وجود داشتند، برداشته شده‌اند.

به گزارش اسپوتنیک، به نقل از دفتر مطبوعاتی ارگ، محمد اشرف غنی، رئیس جمهور کشور اخیرا در دیدارش از تالار لویه جرگه گفت که ما به حیث یک ملت واحد و منسجم، همیشه مسایل بزرگ خود را از طریق جرگه‌ها و مشوره حل نموده‌ایم و این راه را ادامه می‌دهیم.
رییس‌جمهور گفت لویه جرگه مسئولیت دارد تا افکار و نظرات مردم و اشتراک کننده‌گان جرگه را به یک بحث منظم و منسجم در باره صلح مبدل سازد.
محمداشرف غنی رئیس جمهور افغانستان در این دیدار با رهبری اعضای کمیسیون برگزاری لویه جرگه مشورتی صلح بر مشارکت زنان تاکید کرده و گفته که در این جرگه شرکت آن ها کمتر از 30 درصد نباشد.
او با بیان این که یکی از عوامل بی ثباتی، نبود اصول و قواعد واضح بازی می باشد، افزوده که مزیت های لویه جرگه این است که هیچ کسی آن را سانسور نمی تواند و نمایندگان ملت می توانند به گونه آزادانه نظریات، پیشنهادات و مشوره های شان را مطرح نمایند. آقای غنی در عین حال تاکید کرده که این مربوط لویه جرگه مشورتی و نمایندگان مردم است که حدود پروسۀ صلح را چگونه ترسیم می نمایند.
رئیس جمهور تصریح نموده که جرگۀ مشورتی صلح تمام افکار را در خصوص صلح به بحث منسجم و منظم مبدل نماید.
آقای غنی اصافه کرده که جرگه مشورتی صلح مربوط به نظام افغانستان است و مرتبط به یک شخص نمی باشد. او گفته که به این جهت، نمایندگان تمام ولایات، ولسوالی ها و اقشار در آن اشتراک می نمایند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала