ناتو: اگر طالبان به صلح تمکین کنند مورد حمله ما قرار نخواهند گرفت

© AP Photo / Robert Burnsناتو: اگر طالبان به صلح تمکین کنند مورد حمله ما قرار نخواهند گرفت
ناتو: اگر طالبان به صلح تمکین کنند مورد حمله ما قرار نخواهند گرفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ناتو می گوید که اگر طالبان حمله به نیروهای مسلح افغانستان را متوقف کند، حمله به خود آنها توسط این پیمان نیز متوقف خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک، اسکات میلر جنرال امریکایی، فرمانده " ماموریت حمایت قاطع " در افغانستان، گفت که اگر جنبش رادیکال طالبان (گروه ممنوع در فدراسیون روسیه)، حملات خود را به نیروهای دولتی این کشور متوقف کنند، عملیات نظامی علیه طالبان نیز متوقف خواهد شد.
این مقام امریکایی امروز چهارشنبه (4 ثور) در دیدار با رسانه های افغانستان در ولایت غزنی گفت که نیروهای ناتو تلاش می ورزند تا از تلفات غیرنظامیان در این کشور جلوگیری شود و اگر از سوی آنها اشتباهات صورت بگیرد باید دلیل آنرا به مردم توضیح بدهند.
میلر به رسانه ها گفته است که اگر طالبان حمله به نیروهای دولتی افغانستان را متوقف کنند، نیروهای ناتو نیز به آنها حملات خود را پایان خواهند داد.
پیش از این گزارش شد که زلمی خلیل زاد نماینده ویژه ایالات متحده در افغانستان در دوحه با نمایندگان طالبان در مورد آتش بس و خروج نیروهای آمریکایی از خاک افغانستان ملاقات انجام داده است.
جنبش رادیکال طالبان به عنوان پیش شرط برای آغاز گفتگو صلح، خروج همه نیروهای خارجی از افغانستان را پیشنهاد کرده اند.
جنبش رادیکال نیاز به خروج از افغانستان از سربازان خارجی به عنوان یک شرط برای آغاز گفتگو صلح آمیز با کابل است.
لازم به ذکر است که روز پنج شنبه (5 ثور)، قرار است نشست سه جانبه با حضور زلمی خلیلزاد نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان، ضمیرکابلوف، نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه برای این کشور، و همتای چینایی شان، در مسکو برگزار گردد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала