هند یکصد ویلچر الکترونیک برای معلولان ارتش افغانستان اهدا کرد

© Photo / وزارت دفاع ملی افغانستانهند یکصد ویلچر الکترونیک برای معلولان ارتش افغانستان اهدا کرد
هند یکصد ویلچر الکترونیک برای معلولان ارتش افغانستان اهدا کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سفیر هند در کابل می‌گوید که نیروهای امنیتی افغانستان، نه تنها برای خدمت به مردم افغانستان بلکه برای خدمت به بشریت می‌جنگند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از خبرنامه وزارت دفاع ملی افغانستان، هندوستان به تعداد ١٠٠ عراده ويلچر الکترونیک، اتوماتیک و مجهز با تکنولوژی پیشرفته را به معیوبین اردوی ملی که اعضای بدن شان را در راه دفاع از کشور در مقابل تروریزم از دست داده‌اند، مساعدت نمود.

در محفلی که به این منظور در مقر وزارت دفاع ملی به اشتراک اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی، معاونین و روسای وزارت دفاع ملی و ستر درستیز تدویر یافته بود، به تعداد ١٨ عراده آن در حضور سفیر هندوستان به معلولین اردوی ملی توزیع گردید و قرار است متباقی آن نیز در آینده نزدیک توزیع گردد. 

وینی کمار، سفیر هند در کابل امروز (دوشبنه، ۲ ثور) در مراسم اهدای یک‌صد چوکی عرابه‌دار از سوی هند به معلومان نیروهای ارتش افغانستان، بیان داشت: "ارتش افغانستان یقینأ برای حاکمیت ارضی و استقلال افغانستان در برابر آن هراس‌افگنی می‌جنگند که از بیرون افغانستان سرچشمه می‌گیرد. پس آن‌چه‌ که ارتش افغانستان انجام می‌دهد نه تنها خدمت به مردم افغانستان است، بل خدمت به سراسر بشریت است؛ زیرا هراس‌افگنی همۀ مارا متآثر می‌سازد".

هند دو هلیکوپتر جنگی در ماه اپریل به افغانستان تحویل می‌دهد - اسپوتنیک افغانستان
هند دو هلیکوپتر جنگی در ماه اپریل به افغانستان تحویل می‌دهد

این دیپلومات بلندپایۀ هندی، همچنان از ادامۀ کمک‌های نظامی این کشور به افغانستان سخن زد: "ما تاکنون ۱۵۰۰افسر ارتش افغانستان و ۴۸۱۸ سرباز، پزشک و کارمند بهداشتی ارتش افغانستان را در مراکز آموزشی هند آموزش داده‌ایم".
وینی کمار هنگام کمک یک صد چوکی عرابه دار برای معلولان نیروهای ارتش می گوید که هراس افگنی درافغانستان ریشه دربیرون ازمرزهای این کشور دارد.

اسدالله خالد، سرپرست وزارت دفاع ملی که نیز در مراسم اهدای چوکی‌های عرابه‌دار به معلولان نیروهای ارتش حضور داشت، با ستایش از کمک‌های هند در بخش‌های گوناگون به افغانستان، گفت که برخی از کشورهای همسایه افغانستان دوست این کشور اند، در حالی‌که برخی از همسایه‌های دیگر هراس‌افگنی به افغانستان می‌فرستند.

هند تاکنون چهار هلکوپتر جنگی به افغانستان کمک کرده‌است و تعهد سپرده‌است که به‌زودی روند واگذاری چهار هلکوپتر دیگر را به افغانستان آغاز خواهد کرد.

قابل ذکر است که دهلی‌نو، بیش از دو میلیارد دالر را در بازسازی افغانستان هزینه کرده‌است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала