تاکید مجدد طالبان بر خروج بی قید و شرط امریکایی ها از افغانستان

© Sputnik / T.AZIMشیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو
شیر محمد عباس استانکزی، نماینده طالبان در نشست بین‌الافغانی مسکو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
سخنگوی طالبان در قطر اعلام کرد که این گروه در دور ششم مذاکرات صلح با امریکا در دوحه، درباره تعیین جزئیات زمان خروج نظامیان خارجی به فرماندهی واشنگتن از افغانستان مذاکره خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، سهیل شاهین سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر به خبرگزاری فرانسه گفت: این گروه در دور پنجم مذاکرات صلح با ایالات متحده امریکا درباره خروج نیروهای خارجی از افغانستان به توافق رسید.
وی تصریح کرد که این گروه هنوز باید درباره جزئیات و زمان خروج نیروهای خارجی از افغانستان با امریکا مذاکره کند.
این اظهارات در حالی صورت می‌گیرد که، نماینده‌ی ویژه ایالات متحده امریکا خواستاراعطای صلاحیت بیش‌تر به هیأت مذاکره‌کننده گروه طالبان شد.
نماینده ویژه ایالات متحده امریکا صلاحیت این هیأت را محدود دانسته و از رهبران گروه طالبان خواسته است که به این هیأت صلاحیت گفت‌وگو درباره آتش‌بس را بدهند.
«زلمی خلیلزاد» نماینده ویژه امریکا در روند صلح افغانستان پیش از این گفته بود تا زمانی که درباره تمام موارد به توافق نرسیم هیچ توافق ضمنی صورت نخواهد گرفت.
نماینده ویژه آمریکا پیش از این تاکید کرده بود که درباره خروج نیروهای خارجی، عدم استفاده تروریست‌ها از خاک افغانستان، آغاز مذاکرات بین‌الافغانی و برقراری آتش‌بس با طالبان گفت‌وگو کرده است.
یکی از مواردی که امریکا با طالبان درباره آن مذاکره کرده است آغاز مذاکرات مستقیم طالبان با دولت افغانستان تحت عنوان گفت‌وگوهای بین‌الافغانی صلح در این کشور است.
این در حالی است که در هیچ یک از زمینه‌هایی که امریکا با طالبان مذاکره کرده است هیچ یشرفتی صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала