دیدار نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان با مقام های ایرانی

© K. Bezhanدیدار نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان با مقام های ایرانی
دیدار نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان با مقام های ایرانی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده اتحادیه اروپا برای افغانستان به منظور رایزنی های سیاسی به تهران سفر کرده است.
لغو نشست بین الافغانی دوحه توسط قطر/ ناامیدی خلیلزاد از تعویق این نشست - اسپوتنیک افغانستان
لغو نشست بین الافغانی دوحه توسط قطر/ ناامیدی خلیلزاد از تعویق این نشست

به گزارش اسپوتنیک به نقل از ایران فرانت پیچ، رولاند کوبیا نماینده اتحادیه اروپا در امور افغانستان که به منظور رایزنی‌های سیاسی به تهران سفر کرده است، چهارشنبه — ٢٧ حمل — یک روز کاری را در وزارت امور خارجه ایران گذراند و به طور مشروح ابعاد مختلف تحولات افغانستان را با سرمدی قائم مقام، عراقچی معاون سیاسی و موسوی مدیرکل آسیای غربی وزارت امور خارجه این کشور مورد بحث و بررسی قرار داد.

در این ملاقات‌ها طرف ایرانی با توجه به اینکه امروز صلح مطالبه عمومی همه مردم افغانستان است، ضمن تاکید بر ضرورت توجه به نقش محوری قانون اساسی افغانستان در همه ای مذاکرات و اصل گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی، بر اهمیت حفظ دستاوردهای مردم افغانستان در ۱۸ سال گذشته تاکید کرد.

کوبیا نیز در دردیدارهایش ضمن تاکید بر همسویی‌های فراوان بین مواضع و دیدگاه‌های اتحادیه اروپایی در خصوص برقراری صلح در افغانستان با دیدگاه‌های مقام های جمهوری اسلامی ایران آمادگی اتحادیه را برای همکاری با ایران در راستای حفظ و تقویت صلح در افغانستان اعلام کرد.

یادآوری می کنیم، که نزدیک به چهل سال می شود که در افغانستان جنگ جریان دارد و اقتصاد این کشور به دلیل جنگ های داخلی در پائین ترین سطح قرار دارد. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала