تایید کشته شدن رهبر داعش در فیلیپین

© REUTERS / Erik De Castroتایید کشته شدن رهبر داعش در فیلیپین
تایید کشته شدن رهبر داعش در فیلیپین - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
پس از انجام آزمایش های دی ان ای، کشته شدن رهبر گروه تروریستی داعش در فیلیپین تأیید شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از South China Morning Post، دلفین لورنزانا وزیر دفاع فیلیپین گفته است، که آزمایش ها بیانگر آن است که رهبر داعش کشته شده است و با عملیات شدید ارتش در حال حاضر این گروه تروریستی به ‌شدت آسیب پذیر شده و هیچ فرماندهی واحدی نیز ندارند.

کمک روسیه به فیلیپین در مبارزه با داعش - اسپوتنیک افغانستان
کمک روسیه به فیلیپین در مبارزه با داعش

ارتش فیلیپین در ماه مارچ پس از عملیاتی در نزدیکی شهر توبورن بنیتو ماروهمبرار مشهور به «ابو دار» رهبر داعش در این کشور را به قتل رساند اما یک ماه طول کشید تا آزمایش های ژنتیک مرگ وی را تأیید کند.
رومئو براونر فرمانده ارتش ولایت «ماراوی» فیلیپین می‌گوید، امریکا از طریق آزمایش های دی ان ای مرگ ابو دار را تأیید کرد.
گروه تروریستی داعش در فیلیپین زیر شاخه گروه موسوم به ابوسیاف فعالیت می‌کند.

یادآوری می کنیم، که بدن ابودار در نزدیکی میدان جنگ رها شده و یک زخم در پشت وی سبب مرگش شده بود و چهره این تروریست سوخته بود و هیچ کس او را شناخته نمی توانست.

ابودار به عنوان جانشین اسنیلون هاپیلون امیر پیشین داعش در آسیای جنوب شرقی به شمار می رفت. هاپیلون دو سال پیش در جنگ برای تصرف ماروی کشته شد. این نبرد در ماه می 2017 پس از آنکه این شهر توسط ستیزه جویان تصرف شد، آغاز و پنج ماه طول کشید. در طول این زمان، بیش از 1.1 هزار نفر جان خود را از دست دادند. در میان کشته شدگان 900 ستیزه جو و 160 سرباز و پولیس وجود دارد.

این گروه در سال 1990 میلادی با کمک «اسامه بن لادن» بنیانگذار القاعده تشکیل شد و دو سال پیش به داعش اعلام وفاداری کرد.
ابوسیاف در سال‌های گذشته با ربایش مردم و گردشگران خارجی در فیلیپین که جمعیتی بالغ بر 100میلیون تن دارد، باج‌های چند میلیون دالری برای آزادی آنها طلب کرده است.
این گروه در فهرست گروه‌های تروریستی فیلیپین جای گرفته، اما دولت این کشور گاهی ناچار به پذیرش خواسته‌های مطرح شده از سوی آن و پرداخت باج‌ شده است.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала