اویغوران را تروریست میدانند!

CC BY 3.0 / TUBS / اویغوران را تروریست میدانند!
اویغوران را تروریست میدانند! - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
روزنامه Liberty Times (تایوان) می نویسد، چین فعالانه برنامه «اردوگاه های تربیه مجدد» در سیکیانگ تحقق می بخشد که با این کار خود مجموعاً 10 میلیون اویغور را مورد پیگرد قرار داده است. حتی وقتیکه آنها از سیکیانگ میروند، حکومت چین بازهم نسبت به آنها به مثابه تروریستان برخورد میکند و آنها را یکسره کنترول مینمایند.

در مجله «زیما» که در آن در طول مدت زمانی طولانی توجه زیادی به مسایل راجع به حقوق بشر و آزادی عقیده در چین مبذول میگردید، گفته شده که چندی قبل در یکی از ماموریت های پولیس خینان برنامه ضدتروریستی مجمع سراسری نمایندگان مردمی چین و شورای سیاسی مشورتی مردمی چین برای سال 2019 اعلام گردید. در آن گفته شده که اگر پولیس با اویغوران روبرو میگردند، او باید بدون تاخیر راجع به این به قطعه خبر دهد که وظیفه آن مبارزه با تروریزم می باشد و همچنان مخفیانه جمع آوری معلومات مربوطه راجع به آنها تحقق بخشد.

در واقع، ماموریت پولیس شهر پویان در ولایت خینان قبلاً چنین اقدامات را تحقق می بخشید: پولیس از مالکان مهمانخانه های محلی و انترنت-کافی اطلاع فوری به سازمان های مافوق راجع به نقل مکان یا آمدن اویغوران نزد آنها مطالبه میکرد و همچنان استفاده از انترنت و سکونت در مهمانخانه را به آنها باید ممنوع سازند. در غیر این صورت اگر اویغوران در غیاب این مطلبات پذیرفته شده باشند، پس به متخلفین مجازات مطابق «قانون راجع به مبارزه با تروریزم» تعیین میگردید.

کارمند یکی از هوتل های شهر پویان معلومات داد که پولیس اعلام میدارند که اویغوران میتوانند شورش ها و بی نظمی ها را تحریک کنند. اگر مهمانخانه ها به موقع راجع به اسکان اویغوران خبر ندهند، پس در این صورت آنها جریمه و حتی بسته خواهند شد. برعلاوه این، اگر اویغوران از خودمختاری به کدام جای دیگر میروند، پس آنها تحت کنترول جدی قرار خواهند گرفت.

© AP Photo / Ng Han Guanاویغوران را تروریست میدانند!
اویغوران را تروریست میدانند! - اسپوتنیک افغانستان
اویغوران را تروریست میدانند!

اویغوران که بطور دایمی در خارج از سیکیانگ به سر میبرند، نیز تحت نظارت چین قرارد دارند و شرکت آنها در هرنوع مراسم مذهبی ممنوع می باشد. یکی از اویغوران که در ولایت فوتزیان زندگی میکند، معلومات داد که پولیس منطقه در ماه چند بار نزد او سر می زند، از همینرو هیچکس جرئت نمی کند در خانه کدام کتب مذهبی نگهداری کند. اگر پولیس نزد آنها نمی آید، پس خواهش میکند که به ماموریت پولیس فوتوهای تمام اعضای خانواده ارسال نمایند. اگر بنابر ضرورت به کدام جای باید رفت، باید در این مورد به موقع راجع به این اطلاع دهند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала