امریکا چه نیازی به "تهدید روسیه" در اروپا دارد؟

© Flickr / Stephen Melkisethianامریکا چه نیازی به "تهدید روسیه" در اروپا دارد؟
امریکا چه نیازی به تهدید روسیه در اروپا دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
یک نظامی متقاعد ارتش امریکا می‌گوید که روسیه قصد حمله بر اروپا ندارد و استقرار نیروهای امریکایی در اروپا بی‌اساس است.

به گزارش اسپوتنیک، دوگلاس ماکگریگور، دگروال متقاعد ارتش ایالات متحده امریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت که هیچ تهدید حمله روسیه بر اروپا وجود ندارد، چنانکه تهدید حمله چین بر جنوب شرق آسیا وجود ندارد، بدین ترتیب، نیازی برای استقرار نظامیان امریکایی در خارج برای مقاومت با این کشورها وجود ندارد.

استقرار عساکر تازه تفس امریکایی در اروپا برای «بازدارندگی روسیه» - اسپوتنیک افغانستان
استقرار عساکر تازه تفس امریکایی در اروپا برای «بازدارندگی روسیه»

ماکگریگور گفت: "نظامیان روسی برای حمله بر غرب و تصرف اروپا، در سرحدات اروپا آمادگی نمی‌گیرند. چنین چیزی وجود ندارد. نظامیان چینی به سرحدات جنوب شرق آسیا و یا سرحد با کوریا نرفته اند و برای حمله بر شبه جزیره کوریا و یا داخل‌شدن به ویتنام و تایلند، آمادگی نمی‌گیرند. چنین ارتش‌هایی وجود ندارد".

وی خاطر نشان ساخت که استقرار نظامیان امریکایی تنها به یک حلقهٔ کوچک مردم که از این طریق پول هنگفت به دست می‌آورند، مفید است.

این نظامی افزود: "طبقه حاکم از گروه‌های دارای علایق خاص پول به دست می‌آورد. لابی‌های مذکور پول زیادی دارند و به افراد در تپه کاپیتول (کنگره امریکا) نشسته اند، پول‌های هنفگتی برای حمایت از هر پروژه‌یی که درمورد استقرار نظامیان در آن طرف اقیانوس باشند، می‌پردازند. حضور نظامی در آن طرف اقیانوس — دستگاه درآمد آنهاست".

به گفته وی، امریکا می‌تواند نظامیانی را که در کشورهای دیگر مستقر اند، برای حفاظت از سرحد با مکسیکو استفاده کند، زیرا نظامیان مستقر در سرحد مکسیکو از عهده جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی به امریکا، بر آمده نمی‌تواند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала