ایران در زمینه اعدام ها در جهان در جایگاه دوم قرار دارد

© Fotolia / Anton Skopinکشور ها با بیشترین تعداد اعدام ها نامبرده شدند
کشور ها با بیشترین تعداد اعدام ها نامبرده شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
بر اساس گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل، بیشترین اعدام‌های صورت گرفته در سال گذشته میلادی مربوط به کشورهای ایران، عربستان سعودی، ویتنام و عراق می‌شود.

 به گزارش اسپوتنیک، سازمان عفو بین‌الملل Amnesty International از کاهش شمار اجرای حکم اعدام در سال 2018 خبر داده است.بر اساس گزارش سالانه سازمان عفو بین‌الملل در سال گذشته میلادی دست‌کم 690 نفر در 20 کشور جهان اعدام شده‌اند. این رقم یک سوم کمتر از تعداد احکام اجرا شده اعدام در سال 2017 بوده است. لازم به یادآوری است که این آمار تعداد اعدام‌های جمهوری خلق چین را شامل نمی‌شود.
پس از جمهوری خلق چین، ایران با اجرای دست‌کم 253 مورد اعدام در سال گذشته، در رتبه‌ دوم لیست سیاه قرار دارد. 149 نفر نیز در عربستان در سال 2018 اعدام شده‌اند. ویتنام با دست‌کم 85 مورد اعدام ثبت شده و عراق با دست‌کم 52 مورد اعدام در رده‌های بعدی قرار دارند. 

اعدام - اسپوتنیک افغانستان
دریور صوفی در ایران اعدام شد

چین از انتشار آمار اعدام‌ها در این کشور اجتناب می‌ورزد. سازمان عفو بین‌الملل بر این باور است که در سال گذشته نیز هزاران نفر در چین اعدام شده‌اند. به این ترتیب تعداد موارد اجرا شده حکم اعدام درچین بیش از مجموع همه احکام اجرا شده اعدام در سطح جهان است.
عفو بین‌الملل اعلام کرد تحقیقات جدید نشان می‌دهد که میزان اعدام‌ها در سرتاسر جهان به میزان یک سوم کاهش یافته است. این میزان اعدام کمترین تعداد در یک دهه گذشته بوده است. عفو بین‌الملل همچنین مدعی شد میزان اعدام‌ها در ایران نصف شده و عراق، سومالی و پاکستان نیز تعداد اعدام‌های خود را کاهش داده‌اند.
عفو بین‌الملل در این گزارش افزوده: با اینکه در برخی کشورهای جهان استفاده از مجازات اعدام کاهش یافته اما در کشورهایی چون ژاپن، آمریکا، بلاروس، سنگاپور و سودان جنوبی افزایش یافته است. تایلند هم پس از سالها اقدام به اجرای دوباره اعدام کرده و سری‌لانکا هم اعلام کرده این مجازات را از سر خواهد گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала