تاشکند در احیای صنعت نساجی افغانستان کمک می کند

© Sputnik / Ян Тихонов /  مراجعه به بانک تصاویر تاشکند در احیای صنعت نساجی افغانستان کمک می کند
تاشکند در احیای صنعت نساجی افغانستان کمک می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
تاشکند به بازگرداندن صنعت نساجی در افغانستان کمک خواهد کرد.

به گزارش اسپوتنیک، انجمن صنعت نساجی ازبیکستان و انجمن شرکت های دولتی افغانستان در روز دوشنبه، یک یادداشت همکاری در زمینه بازگرداندن فعالیت های این شرکت ها برای تولید محصولات نساجی را امضا کردند.
سرویس مطبوعاتی، هیئت Uztextileprom (صنعت نساجی ازبکستان)، خبر داد که آنها در طی بازدید خود از افغانستان در مورد صنعت نساجی با شرکت های دولتی و شرکت های خصوصی و همچنین وزارت مالیه این کشور بحث و گفتگو کرده است.
در بیانیه ای هیئت آمده است: «پس از مذاکرات، یک یادداشت همکاری برای آغاز دوباره فعالیت شرکت ها برای تولید محصولات نساجی در افغانستان امضا شد.
به عنوان بخشی از این سند، طرف ازبیکستان خاطر نشان کرده است که این کشور به ویژه در تهیه اسناد پروژه برای بازگرداندن شرکت های نساجی افغانستان کمک خواهد کرد.
علاوه بر این، متخصصین صنایع نساجی افغانستان کورس های آموزشی را در موسسات نساجی تاشکند برای بلند بردن سطع دانش مسلکی خود پیش خواهند برد.
به گفته انجمن نساجی افغانستان، علی رغم این که سالانه کشور حدود 60 هزار تن پنبه در همه ساله جمع آوری می کند، اما تمام کارخانه های تولید نساجی بسته است.
ازبکستان اخیرا اقداماتی را جهت تقویت روابط با افغانستان در حوزه های سیاسی، تجارت، اقتصادی، فرهنگی و بشری انجام داده است.
شایان ذکر است که در پایان جنوری 2017 هیئت ازبکستان، طی دیدار شان از کابل، یک "نقشه راه" را برای افزایش حجم معاملات تجارتی به ارزش 1.5 میلیارد دالر امضا کردند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала