لهستان ۹۰۰ میلیارد دالر از آلمان غرامت جنگی می‌خواهد

© AFP 2023 / Janek Skarzynski لهستان ۹۰۰ میلیارد دالر از آلمان غرامت جنگی می‌خواهد
لهستان ۹۰۰ میلیارد دالر از آلمان غرامت جنگی می‌خواهد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
لهستان قصد دارد تا از آلمان ۹۰۰ میلیارد دالر به عنوان جبران خساراتی که در جریان جنگ جهانی دوم به این کشور رسیده است، درخواست کند.

به گزارش اسپوتنیک، یانوش شوچاک، عضو پارلمان لهستان با اعلام این خبر گفته است که خاموشی مقامات لهستانی در راستای درخواست پرداخت غرامت در طول ۳۰ سال، شرم‌آور است.

این عضو پارلمان لهستان در مصاحبه با نشریه WPolityceگفته است: "ما می‌دانیم که اگر جرایم آلمانی‌ها، تخریب و غارت دارایی‌های لهستانی‌ها نمی‌بود، ما کشور مرفه‌تر و آسوده‌تر می‌بودیم. آلمانی‌ها باید مبلغ هنگفتی را برای پرداخت غرامت آماده کنند".

امریکا تعداد زیادی از تجهیزات نظامی خود را از آلمان به لهستان انتقال می دهد - اسپوتنیک افغانستان
کلوپ ویدیو
امریکا تعداد زیادی از تجهیزات نظامی خود را از آلمان به لهستان انتقال می دهد + (ویدیو)

علاوه بر این، سیاستمدار لهستانی خاطر نشان ساخته است که برلین تا زمانی که تمام این مبلغ را پرداخت نکند، حق ندارد ورشو را مورد انتقاد قرار داده و یا "به رهبری آن قانون آموزش دهد".

وی گفت: "تا زمانی که آلمان غرامت به لهستان به خاطر جنگ جهانی دوم را که کم از کم ۹۰۰ میلیارد دالر است، نپردازد، در صورتی که صحبت از تاخت و تاز بر حکومت لهستان باشد، باید خویشتنداری اش را حفظ کند".

در ماه اکتوبر سال ۲۰۱۸ رئيس جمهور لهستان اعلام کرد که موضوع پرداخت غرامت توسط آلمان به لهستان هنوز هم باز است و ورشو تا هنوز هیچ مبلغی دریافت نکرده است.

در آلمان بارها اعلام کرده اند که هیچ اساسی برای پرداخت غرامت به لهستان وجود ندارد، زیرا این کشور در سال ۱۹۵۳ به‌طور رسمی دریافت غرامت از آلمان را رد کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала