صاحبان گران‌ترین نقاشی جهان پیدا شدند

© AP Photo / Kirsty Wigglesworthصاحبان گران‌ترین نقاشی جهان پیدا شدند
صاحبان گران‌ترین نقاشی جهان پیدا شدند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گرانترین نقاشی گم شده اثر هنری از لئوناردو داوینچی که بسیاری از کارشناسان آن را «بزرگ‌ترین کشف قرن بیست و یکم» می‌دانند، در ابوظبی پیدا شد.

به گزارش اسپوتنیک، موزه لوور ابوظبی می‌گوید که این نقاشی متعلق به ابوظبی است.

تابلویی که نقاش نامدار بیشتر از 500 سال پیش از چهره حضرت مسیح کشیده بود و امروز همگی آنرا به نام «نجات‌دهند جهان» می‌شناسند.

گرانترین کتاب جهان به فروش رسید + عکس - اسپوتنیک افغانستان
گرانترین کتاب جهان به فروش رسید + عکس

موزیم لوور ابوظبی می‌گوید که این نقاشی مربوط به وزارت فرهنگ و گردشگری ابوظبی است و مالک این نقاشی ابوظبی می‌باشد. اما این وزارت از معلومات بیشتر در این مورد خودداری کرده است.

پیش از این، 31 ماه مارچ کارمندان موزیم لوور ابوظبی و موزیم لوور پاریس گفتند که نمی‌دانند این نقاشی نامدار در کجا موقعیت دارد.

این نقاشی توسط پرنس بدر بن عبدالله بن فرحال آل سعود در سال 2017 با 450.3 میلیون دالر خریداری شد. صاحب قبلی این نقاشی «نجات‌دهنده جهان» یک میلیاردر روسی بود.

پیش از این، این نقاشی در جمع کلکسیون تابلوهای چارلز یکم انگلستان در سال 1600-1649 دیده شده بود. و بعداً توسط پسر نامشروع کارل شفیلد در سال 1763 در حراج گذاشته شد. از آن زمان این نقاشی تقریباً 150 سال ناپدید بود. تا زمان که در جمع کلسیون تابلوهای یک مرد ثروتمند بریتانیاوی دیده شد. اما کارشناسان این نقاشی به کارکردهای یکی از شاگردان دا وینچی ربط داده بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала