رئیس جمهورغنی: فشار برحکومت در پیوند به صلح پذیرفتنی نیست

© @ARG - FBاشرف غنی
اشرف غنی - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
غنی دربارۀ ادامۀ جنگ در کشور، گفت که تأکید ما این است تا آتش بس به میان آید و شرایط برای مذاکرات همه جانبه، فراهم گردد.

به گزارش اسپوتنیک، محمد اشرف غنی، رییس‌جمهور کشور در نشست اخیر با نماینده‌گان جامعۀ مدنی و خبرنگاران در ارگ، هشدار داد که فشار برحکومت برای رفتار غیرقانونی درپیوند با صلح، پذیرفتنی نخواهد بود.
آقای غنی می‌گوید که صلح قید و شرط دارد و ملت افغانستان حدود گفت‎وگوها را خود شان تعیین می‌کنند. 

آیا اشرف غنی در طرح های امریکا پس از این جای دارد؟ - اسپوتنیک افغانستان
آیا اشرف غنی در طرح های امریکا پس از این جای دارد؟

او می‌افزاید: "اما صلح قید و شرط دارد و ملت افغانستان حدود مذاکرات را تعیین می‌کنند. اگر فشار می‌آید که رفتار غیرقانونی کنیم، این برای ما قابل قبول نیست.".
رئیس جمهور افزود که حکومت با ایالات متحده امریکا به توافق رسیده‎است تا دربارۀ هر موضوع که مردم افغانستان در پیوند با صلح نگران باشند، بحث‌های مفصل شوند.
وی تصریح کرد: "با ایالات متحده امریکا به موافقت رسیده‌اند تا دربارۀ هر موضوع در ارتباط به روند صلح که برای مردم تشویق ایجاد کند، صحبت‌های مفصل نماییم."
او هشدار داد که تا زمانی که گفت‎وگوهای صلح نتیجه ندهند، نیروهای امنیتی از هر وجب خاک کشور، دفاع خواهند کرد.
رئیس جمهور با اشاره به مدیریت جنگ، گفت که تأکید حکومت این است تا آتش بس به میان آید و شرایط برای مذاکرات همه جانبه، فراهم گردد.
درهمین حال، عبدالله عبدالله، رییس اجراییه می‌گوید که ادامۀ جنگ را هیچ کسی نمی‌پذیرد و به گفتۀ او بر سر صلح معامله نخواهد شد و اگر چنین کاری شود، نامش صلح است و در اصل صلح نخواهد بود.
پیش از این، مردمان اقشار مختلف کشور با ابراز نگرانی، گفته‎اند که هرگاه دستاوردهای بیش از 18 سال گذشته درافغانستان قربانی گفت‌وگوهای صلح با طالبان شوند، عواقب آن صلح پایدار نخواهد بود.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала