نشست وزیران آسه‌آن در تایلند

© Sputnik / Mikhail Tsyganovنشست وزیران آسه‌آن در تایلند
نشست وزیران آسه‌آن در تایلند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نشست وزیران اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا در بانکوک آغاز شد.

به گزارش اسپوتنیک، نشست دو روزه وزرای و کارشناسان ارشد کشورهای عضو اتحادیه جنوب شرقی آسیا و کشورهای همکار «آسه آن» در زمینه امنیت مرزی، که به طور مشترک توسط تایلند که حالا به عنوان رئیس ASEAN در سال 2019 است و همچنان دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد، روز چهارشنبه در بانکوک آغاز شد.
از این مطلب را دفتر مطبوعاتی UNODC خبر داده است.
این نشست که دستورالعمل کار آن "هماهنگ سازی برنامه های توسعه تجارت و تقویت امنیت در چارچوب برنامه ASEAN-2025" است، صورت گرفته است.
این موضوع به مذاکرات مربوط به هماهنگ کردن تلاش های کشورهای عضو «آسه آن» و کشورهای همسایه برای تأمین امنیت مرزی و جلوگیری از جرایم فراملی، از جمله قاچاق مواد مخدر، در راستای توسعه ساختار همکاری تجاری و اقتصادی و همکاری کشورهای منطقه اختصاص یافته است.
توافقنامه هایی که در مذاکرات در بانکوک بدست خواهد آمد، مبنای اسناد مشترک در جلسه وزرای آسه آن در مورد جرایم تروریستی خواهد بود، که در ماه جون در نایپیداو، پایتخت میانمار و در نشست آسه آن در خزان امسال در تایلند برگزار خواهد شد.
جنرال پرایوت چان-او-چا نخست وزیر تایلند، در سخنرانی در مراسم افتتاحیه، بر اهمیت همکاری میان کشورهای آسه آن و شرکای بلوک در مبارزه با جرایم فراملی تأکید ورزید.
نخست وزیر تایلند با اشاره به یک سند، گفت: "تایلند و کل منطقه ما با افزایش قابل توجهی در قاچاق مواد مخدر و دیگر اشکال جرم فراملیتی در سال های اخیر مواجه شده اند و ما ملزم به حفاظت از جامعه آسه آن از نفوذ چنین عناصرمضر هستیم."
شایان ذکر است کشور های تایلند، ویتنام، لائوس، میانمار، مالزیا، سنگاپور، فیلیپین، برونئی، کامبوج و اندونزیا شامل اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا که بیشتر با نام اختصاری آسه‌آن مشهور است، می باشند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала