تیراندازی بر معترضان در ونزوئلا + تصاویر

© AFP 2023 / Yuri Cortezونزوئلا
ونزوئلا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروهی از مردان مسلح در لباس غیرنظامی، بر معترضان در منطقه " لیبرتادور"پایتخت ونزوئلا، آتش گشودند .

به گزارش اسپوتنیک ، گفته می شود که اعضای گروه collectivos در ونزوئلا به خشونت متوسل شده اند.
در تصاویری که ازاین حادثه در سایت های اجتماعی منتشر شده، دو مرد قابل مشاهده هستند، یکی از آنها یک سلاح ، شبیه به یک تفنگ، و دیگری یک تفنگچه در دست دارندبه گفته شاهدان، در طی این تیراندازی دو نفر زخمی شدند و زخمی ها به بیمارستان منتقل شده اند.  

از روز یکشنبه بدینسو، در کاراکاس و دیگر شهرهای ونزوئلا اقدامات اعتراضی شهروندان ناراضی علیه قطع سراسری برق دراین کشور دوام دارد.
رئیس جمهوری ونزوئلا در جریان یک سخنرانی تلویزیونی اعلام کرد، خاموشی و قطعی اخیر برق در کشور در نتیجه حملات الکترومغناطیسی بوده است.
یادآوری میکنیم، خوان گوایدو، رهبر اپوزیسیون ونزوئلا ۲۳ جنوری در تظاهرات گسترده ضد دولتی در شهر کاراکاس، پایتخت ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت این کشور اعلام کرد.
در عین حال دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا به رسمیت شناخت و از رئیس جمهور مادورو خواست تا قدرت را به وی انتقال دهد.
ترکیه، ایران، روسیه، چین و کوبا از جمله کشورهایی هستند که از نیکلاس مادورو، رئیس جمهور منتخب ونزوئلا حمایت کرده‌اند و خواستار عدم دخالت کشورهای دیگر در امور داخلی ونزوئلا شده‌اند.
در ماه مارچ سال جاری میلادی، ونزوئلا با خاموشی‌ها و قطعی‌های گسترده برق در بحبوحه بحران سیاسی در کشور روبرو شده بود. کاراکاس دولت واشنگتن را مقصر این خاموشی‌ها دانسته که از اپوزیسیون کشور که در تلاشند تا مادورو را برکنار کند، حمایت می‌کند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала