پومپیو: کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان وابسته به گفت‌وگوهای صلح است

© Flickr / Gage Skidmoreپومپیو: کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان وابسته به گفت‌وگوهای صلح است
پومپیو: کاهش نیروهای امریکایی در افغانستان وابسته به گفت‌وگوهای صلح است - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزیر خارجه امریکا کاهش شمار نیروهای امریکایی و ناتو را در افغانستان وابسته به چگونگی گفت وگوهای صلح با طالبان می‌داند.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از طلوع نیوز، مایک پومپیو، وزیر امور خارجه ایالات متحده امریکا می‌گوید که داعش و القاعده هنوزهم در افغانستان حضور دارند و ایالات متحده برای پیکار با خطرهای برخاسته از این گروه‌ها می‌خواهد که یک ظرفیت ضدهراس‌افگنی در این کشور داشته باشد.

خلیلزاد: خروج امریکایی‌ها از افغانستان، موضوع سال‌ها بعد است - اسپوتنیک افغانستان
خلیلزاد: خروج امریکایی‌ها از افغانستان، موضوع سال‌ها بعد است

او می‌افزاید که ایالات متحده تمامی تلاش‌هایش را برای صلح در افغانستان نیز منسجم کرده‌است و خودش تقریبأ هر روز با زلمی خلیلزاد در این باره گپ می‌زند.

مایک پومپیو می‌گوید: "تلاش‌های مان برای مصالحه منسجم کرده‌ایم تا دیده شود که چگونه می‌توانیم سطح خشونت‌ها را پایین بیاوریم و سپس گفت وگوهای واقعی را برای یک راه حل سیاسی آغاز نمایم؛ اما همیشه متوجه خطرهای داعش و القاعده در افغانستان که هنوز هم در آن جا حضور دارند هستیم. همیشه مواظب این هستیم که توان مبارزه با هراس‌افگنی را داشته باشیم تا با این تهدیدها مبارزه نمایم".

در همین حال، زلمی خلیلزاد، نمایندۀ ویژۀ امریکار برای صلح افغانستان دور تازۀ سفرش را به کشورهای منطقه و جهان آغاز کرده‌است. وزارت خارجه امریکا گفته است که آقای خلیل‌زاد از بهر گفت وگو دربارۀ ایجاد یک هیئت با صلاحیت و همه‌شمول به کابل خواهد آمد.

این در حالیست که زلمی خلیلزاد اخیراً در یک مصاحبه اش گفته است که خروج نیروهای امریکایی از افغانستان، موضوع سال‌های بعد است و تاهنوز هیچ توافقی در این مورد صورت نگرفته است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала