پیشنهاد جالب سوریه به امریکا

© REUTERS / Denis Balibouseپیشنهاد جالب سوریه به امریکا
پیشنهاد جالب سوریه به امریکا - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل به ایالات متحده امریکا پیشنهاد کرد که به عوض بلندی‌های جولان دو ایالت خود را به اسرائیل بدهد.

به گزارش اسپوتنیک، بشار الجعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد به امریکا پیشنهاد کرد که به جای بلندی‌های جولان دو ایالت کارولینای شمالی و کارولینای جنوبی خود را به اسرائیل بدهد.

الجعفری تاکید کرد جولان یک منطقه سوری است و اسرائیل چه بخواهد و چه نخواهد، و چه آمریکایی ها از آنها حمایت کنند و چه این کار را نکنند، این منطقه بار دیگر به سوریه برخواهد گشت.

روسیه بلندی‌های جولان را جز خاک اسرائیل نمیشناسد - اسپوتنیک افغانستان
روسیه بلندی‌های جولان را جز خاک اسرائیل نمیشناسد

وی اضافه کرد که امریکایی ها و اسرائیلی ها چنین گمان نکنند که خاک سوریه می تواند روزی بخشی از یک معامله (قرن) لعنتی و پلید باشد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خطاب به اعضای شورای امنیت گفت: تلاش های امریکایی بیانگر یک اقدام خطرناک است که راه را برای نابودی حقوق بین الملل هموار می کند و این اقدامات در واقع اهانت به سازمان ملل متحد است.

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا چندی پیش در صفحه توییتر خود نوشت: پس از 52 سال زمان آن فرا رسیده که ایالات متحده امریکا حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت بشناسد،‌ که اهمیت استراتژیک و امنیتی مهمی برای کشور اسرائیل و ثبات منطقه‌ دارد. دیرتر ترامپ در دیدار با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل اعلام کرد که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت می‌شناسد. تعداد زیادی از کشورها از جمله روسیه این تصمیم ترامپ را مورد نکوهش قرار داده و اعلام کردند در نتیجه ان اوضاع در خاورمیانه بازهم متشنج ترخواهد شد.

اسرائیل بلندی های جولان را که از سال 1944 متعلق به سوریه بوده، در جنگ شش روزه 1967 تصرف کرد.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала