سفیر افغانستان برای ادامۀ ماموریتش دوباره عازم پاکستان شد

© AM / AMسفیر افغانستان برای ادامۀ ماموریتش دوباره عازم پاکستان شد
سفیر افغانستان برای ادامۀ ماموریتش دوباره عازم پاکستان شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
وزارت خارجه افغانستان اعلام کرده سفیر افغانستان در پاکستان که در واکنش به اظهارات نخست‌وزیر پاکستان برای «بحث بیشتر» به کابل فراخوانده شده بود، دوباره به اسلام‌آباد رفته است.

به گزارش اسپوتنیک، وزارت امور خارجه افغانستان اعلام کرده که عاطف مشعل، سفیر افغانستان در پاکستان که در واکنش به اظهارات عمران خان، نخست‌وزیر این کشور برای «بحث بیشتر» به کابل فراخوانده شده بود، دوباره به اسلام‌آباد رفته است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی وزارت امور خارجه در توییتی نوشته است: « پس از وضاحت وزارت امور خارجه پاکستان و عقب نشینی صدراعظم عمران خان از گفته هایش، و بحث روی چگونگی روابط دو کشور؛ وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان تصمیم گرفت تا عاطف مشعل، سفیر افغانستان در اسلام آباد، برای ادامه‌ی مأموریتش دوباره عازم پاکستان شود».

وزارت امور خارجه افغانستان - اسپوتنیک افغانستان
احضار معاون سفیر پاکستان به وزارت امور خارجه

این در حالی است که نخست وزیر پاکستان به تازگی گفته است که روند صلح افغانستان با بن بست مواجه شده است و برای شکستاندن این بن بست باید یک حکومت موقت ایجاد شود.

آقای عمران خان که به روز دوشنبه با شماری از خبرنگاران محلی در دفتر کارش سخن میزد، گفت که حکومت افغانستان با پافشاری هایش برای گفتگوی مستقیم با طالبان مانع پیشبرد روند صلح شده است.

وی همچنان گفته است که روند صلح زمانی موفق خواهد شد که یک یک حکومت موقت و بی طرف ایجاد گردد و یک انتخابات شفاف و آزاد که تمام اقشار در آن سهم داشته باشند، برگزار گردد.

در پی اظهارات اخیر عمران خان؛ در مورد ایجاد حکومت موقت در افغانستان، وزارت امور خارجه معاون سفیر پاکستان را احضار کرد.

اما وزارت خارجه پاکستان می‌گوید که ازگفته‌های نخست وزیرین کشور در رسانه‌ها برداشت نادرست شده‌است.

دریک اعلامیه وزارت خارجه پاکستان آمده‌است که سخنان عمران خان دربارۀ برگزاری انتخابات زیر یک حکومت موقت در پاکستان بوده‌است نه در افغانستان.

روز چهارشنبه، شاه‌ محمود قریشی، وزیر خارجه پاکستان فراخوانده شدن سفیر افغانستان را از اسلام‌آباد از سوی حکومت افغانستان، تصمیم «غیر عاقلانه» می‌‎داند.

او می‌گوید که با آن که پاکستان توضیح داد که گفته‌های عمران خان دربارۀ ایجاد حکومت موقت در افغانستان از سوی رسانه‌های تعبیر نادرست شده‌اند، اما با آن هم کابل با فراخواندن نماینده‌اش از اسلام‌آباد، تصمیم ناخوشایند گرفت.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала