پاکستان از میانجیگری روسیه در حل مناقشه اش با هند استقبال می کند

© AFP 2023 / NARINDER NANU پاکستان از میانجیگری روسیه در حل مناقشه اش با هند استقبال می کند
پاکستان از میانجیگری روسیه در حل مناقشه اش با هند استقبال می کند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس سرویس مطبوعاتی نیروهای مسلح پاکستان گفت، که اسلام آباد از روسیه خواسته است تا در حل و فصل اختلاف این کشور با هند، میانجیگری کند.

به گزارش اسپوتنیک، آصف غفور رئیس سرویس مطبوعاتی نیروهای مسلح پاکستان گفت:- "پاکستان هرگز گفتگو با هند را بر اساس اساس دو جانبه و یا بر اساس هر گونه واسطه ای توسط اشخاص ثالث رد نکرده است اگر این گفت و گو ها واقعی باشد. اما هند همیشه از گفت و گو با میانجی و حتی گفت وگوی دو جانبه اجتناب کرده است."

او تاکید کرد، که ما از هر گونه واسطه ای که بتواند صلح را در منطقه به ارمغان بیاورد، استقبال می کنیم و اگر این نقش را روسیه ایفا کند از همه بیشتر خوش خواهیم بود".

تنش ها بین هند و پاکستان - اسپوتنیک افغانستان
تنش ها بین هند و پاکستان

غفور، در پاسخ به پرسش درباره اینکه آیا پاکستان آماده است تا از طریق میانجیگری مسکو با هند در روسیه مذاکره کند، گفت: اسلام آباد  از هر چیزی که صلح را به منطقه به ارمغان بیاورد و در هر قالب و با هر گونه واسطه استقبال می کند.

به گفته وی، پاکستان به شدت از اهمیت روسیه در منطقه قدردانی می کند، به خصوص نقشی را که اخیرا در روند آشتی طرف های درگیر در افغانستان ایفا کرد.

غفور خاطر نشان کرد، که اسلام آباد فدراسیون را به عنوان صدای منطق در منطقه می داند، زیرا روسیه در تلاش تعادل قدرت و چند قطبی قدرت در جهان است.

او گفت:- "ما از صدای روسیه به عنوان صدای دلیل قدردانی می کنیم و روسیه را به عنوان یک کشور با نفوذ می خواهیم تا نقش خود را بازی کند که صلح را در جنوب آسیا و فراتر از آن ایجاد کند و ما انتظار داریم روسیه این کار را بکند، زیرا تلاش ها تلاش های روسیه نتایج خوبی را به ارمغان خواهد آورد".

یادآوری می کنیم، که کشمکش میان هند و پاکستان پس از 14 فیبروری شدیدتر شد، که یک بمب گذار انتحاری خود را کنار یک ستون از پولیس شبه نظامی در ایالت شمالی جامو و کشمیر منفجر کرد. در نتیجه این انفجار 45 نفر کشته شدند.

مسئولیت این حمله را گروه جیش محمد به رهبری مسعود عظر به دوش گرفت. د

هند، پاکستان را متهم به پشتیبانی از گروه های تروریسیتی کرد و اسلام آباد این اتهام ها را رد کرد و پیشنهاد کرد تا دهلی نو برای انجام تحقیقات مشترک درباره این حادثه با پاکستان همکاری کند. این حادثه تنش میان دهلی نو و اسلام آباد را بیشتر کرده و این منطقه بار دیگر در آستانه درگیری نظامی قرار گرفته است. 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала