بخاطر درگیری طالبان در فاریاب، یکهزار فامیل خانه‌هایشان را ترک کردند

© Sputnikبخاطر درگیری طالبان در فاریاب، یکهزار فامیل خانه‌هایشان را ترک کردند
بخاطر درگیری طالبان در فاریاب، یکهزار فامیل خانه‌هایشان را ترک کردند - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
از اثر درگیری ها میان نیروهای امنیتی و گروه طالبان در ولسوالی قیصار ولایت فاریاب نزدیک به یک هزار خانواده مجبور به ترک خانه‌هایشان شدند.

به گزارش اسپوتنیک، محمد طاهر رحمانی رئیس شورای ولایتی فاریاب به تلویزیون یک می‌گوید طالبان چندین روستا به‌شمول روستای ارکلیک در نزدیکی ولسوالی قیصار را از یک هفته به اینسو در کنترول خود دارند و در درگیری‌های یک هفته‌یی بیش از 50 تن از نیروهای امنیتی جان دادند.

آقای رحمانی تاکید دارد که در جریان درگیری ها نزدیک به یکهزار خانواده از این ولسوالی خانه هایشان را ترک کردند و در مرکز شهر میمنه پناه آورده اند.

به گفته رحمانی گروه طالبان شب گذشته مناطق را که در چند روز گذشته تصرف کرده بودند بدون درگیری ترک کردند و عقب نشینی نمودند که احتمالا این عقب نشینی بدلیل رسیدن نیروهای امنیتی به‌شمول نیروهای ویژه به این مناطق بوده است.

در همین حال عبدالکریم یورش سخنگوی پولیس فاریاب می‌گوید که طالبان در نتیجه فشارهای نظامی مجبور به ترک این روستاها شدند و در درگیری ها 26 طالب کشته شده و 11 تن دیگرشان زخم برداشتند.

هرچند آقای یورش از برگشت شماری از خانواده های بیجا شده به مناطق شان خبر می‌دهد اما رئیس شورای ولایتی فاریاب تاکید دارد که هنوز هم این خانواده ها در مرکز این ولایت حضور دارند و در وضعیت ناگواری زندگی می‌کنند.

افزون بر این مقام های امنیتی خبر داده اند که نیروهای خاص امنیتی افغان یک عملیات را در ولسوالی قیصار راه اندازی کردند که در نتیجه یک حمله حمایتی از سوی نیروهای هوایی افغان، 4 طالب مسلح کشته شدند و 4 تن دیگر آنها زخمی شدند.

طالبان در مورد این رخداد تاهنوز چیزی نگفته اند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала