انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد

© Photo / IEC / IECانتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد
انتخابات ریاست جمهوری افغانستان دوباره به تعویق افتاد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس کمیسیون مستقل انتخابات طی یک نشست خبری امروز اعلام کرد که انتخابات ریاست‌ جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات مجلس نمایندگان غزنی به تاریخ 6 میزان سال آینده برگزار خواهند شد.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از آریانا نیوز، حوا علم نورستانی، رئیس کمیسیون مستقل انتخابات طی یک نشست خبری امروز(چهارشنبه، 29 حوت) اعلام کرد که انتخابات ریاست‌جمهوری، انتخابات شوراهای ولایتی و شوراهای ولسوالی‌ها و انتخابات مجلس نمایندگان غزنی به تاریخ 6 میزان سال آینده برگزار خواهند شد.

کمیسیون مستقل انتخابات - اسپوتنیک افغانستان
اعلام نتایج نهایی انتخابات پارلمانی 5 ولایت دیگر

در همین حال، هارون چخانسوری، سخنگوی ریاست جمهوری می‌گوید که حکومت از اعلام تاریخ جدید انتخابات ریاست‌جمهوری از سوی این کمیسیون استقبال می‌کند.

آقای چخانسوری همچنان می‌افزاید که انتظار حكومت اين بود كه به اساس تقويم اعلان شده‌ی قبلی‌، انتخابات به تاريخ 29 سرطان برگزار شود، اما از آن‌جای كه اعلان تقويم انتخابات از صلاحيت‌های كميسيون انتخابات می‌باشد بناءٌ حکومت همواره به استقلاليت این كميسيون احترام قایل بوده است.

آقای چخانسوری افزوده است: «قرار معلومات كميسيون مستقل انتخابات پس از مشوره‌ها با احزاب سياسی و نهادهای مدنی ناظر انتخابات به اين فيصله رسيدند. اكنون حكومت با تمام امكانات آماده همكاری با‌كميسيون مستقل انتخابات می‌باشد، تا شاهد برگزاری انتخابات شفاف در كشور باشيم».

وی همچنان گفته است که حالا حكومت آماده همکاری همه جانبه با‌ كميسيون مستقل انتخابات می‌باشد، تا شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری شفاف در كشور باشيم.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала