اشرف غنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان دیدار کرد

© Photo / ARG / ARGاشرف غنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان دیدار کرد
اشرف غنی با شیخ محمد بن زاید آل نهیان دیدار کرد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
دو رهبر بر اهمیت همکاری و حمایت همه‌جانبه کشورهای منطقه از روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان تاکید نموده و تصریح کردند که صلح در منطقه، مستلزم صلح و ثبات در افغانستان است.

به گزارش اسپوتنیک، ویب سایت ریاست جمهوری افغانستان نوشت:  محمد اشرف غنی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان در راس یک هیات عالی رتبه دولتی صبح امروز به ابوظبی پایتخت امارات متحده عربی رسید. این سفر که به دعوت رسمی والا حضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان ولیعهد ابوظبی و معاون قوماندان اعلی قوای مسلح امارات متحده عربی صورت گرفت، رئیس جمهور غنی هنگام رسیدن به این شهر از سوی والاحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان در قصر الوطن، مورد استقبال و پذیرایی رسمی قرار گرفت.

رئیس‌جمهور غنی به امارات متحده عربی رسید - اسپوتنیک افغانستان
رئیس‌جمهور غنی به امارات متحده عربی رسید

در ادامه این اعلامیه آمده است، که همچنان محمد اشرف غنی و شیخ محمد بن زاید آل نهیان در دیدار دوجانبه اشتراک نمودند و روی مناسبات دوجانبه بین افغانستان و امارات متحده عربی و زمینه‌های توسعه این مناسبات با درنظرداشت منافع ملی دو کشور بحث و گفتگو کردند.

والاحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان بر علاقه‌مندی این کشور تحت رهبری والاحضرت شیخ خلیفه بن زاید آل نهیان، برای حمایت از روند انکشاف کشور برادر افغانستان در راستای دستیابی به اقتصاد پایدار و انکشاف اجتماعی در سکتورهای حیاتی کشور، تأکید ورزید.

در مقابل، رئیس‌جمهور افغانستان با ابراز خرسندی از سفر دوباره‌اش به کشور برادر امارات متحده عربی، بر توسعه بیشتر مناسبات بین دو کشور و استفاده از تجارب موفق امارات متحدۀ عربی در زمینۀ انکشافی تأکید کرد.

رئیس‌جمهور غنی با ابراز امتنان از کمک‌های بشردوستانه و انکشافی امارات متحده عربی، نامگذاری سال ۲۰۱۹ به عنوان «سال بردباری» و در عین حال میزبانی «مسابقات جهانی المپیک ویژه ۲۰۱۹» در ابوظبی را به والاحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان تبریک گفت.

رئیس‌جمهور افغانستان از حمایت دوامدار حکومت امارات متحده عربی برای تأمین صلح در افغانستان سپاسگزاری نمود. رئیس‌جمهور  افغانستاناظهار داشت، که مردم افغانستان به همکاری‌های امارات متحده عربی برای توسعه کشور حرمت گذاشته و بر نقش حیاتی امارات متحده عربی در روند صلح و آوردن رفاه در کشور، باور کامل دارند.

دو رهبر بر اهمیت همکاری و حمایت همه‌جانبه کشورهای منطقه از روند صلح به رهبری و مالکیت حکومت افغانستان تاکید نموده و تصریح کردند که صلح در منطقه، مستلزم صلح و ثبات در افغانستان است.

در ادامه شیخ محمد بن زاید آل نهیان، با اظهار تأسف و نگرانی از آسیب‌های بی‌سابقه ناشی از جاری شدن سیلاب ها در شماری از ولایت های افغانستان، تعهد سپرد که امارات متحده به آسیب دیدگان حوادث طبیعی اخیر، کمک خواهد کرد.

هردوجانب بر افزایش تلاش‌های همه‌جانبه برای پیشرفت تجارت و سرمایه‌گذاری بین افغانستان و امارات تعهد سپردند و در این راستا، از امضای تفاهم‌نامه‌ها بین دو دولت در زمینه‌های انکشاف انرژی، زراعت، معادن، معارف، فرهنگی و ورزش استقبال کردند.

دو رهبر اذعان داشتند که دادوستد مردم با مردم، انکشاف منابع بشری و اشتغال‌زایی برای جوانان، حایز اهمیت است. رئیس‌جمهور غنی از امارات متحده عربی به خاطر گشایش مارکیت کار به روی کارگران افغان ابراز امتنان نمود.

آنان ترویج بیشتر روابط و تعاملات فرهنگی و ورزشی بین دو کشور را حایز اهمیت دانستند و بر اهمیت توانمندسازی زنان و ضرورت به تقویت همکاری در این عرصه به شمول تلاش‌ها از طریق کنفرانس‌ها، خصوصاً کنفرانس‌های زنان، تأکید کردند.

در مسایل جهانی، دو رهبر حملات، اعمال و نقض حقوق بشر از سوی سازمان‌های تروریستی را به شدیدترین الفاظ محکوم نموده، تعهدشان را در راستای مبارزه با پدیده تروریزم تجدید نمودند. علاوه بر آن، رئیس‌جمهور غنی از تعهد امارات متحده عربی در زمینه توسعه بیشتر همکاری‌ها، در راستای بالا بردن ظرفیت کشور در امر مبارزه با تروریزم قدردانی نمود.

همچنان هردوجانب نقش افغانستان را در اتصال بهتر زیربناها در آسیای میانه و آسیای جنوبی برای توسعه کل منطقه، حیاتی خواندند.

در اخیر، رئیس‌جمهور غنی از مهمان‌نوازی گرم والاحضرت شیخ محمد بن زاید آل نهیان و حکومت امارات متحده عربی سپاسگزاری نمود.

 

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала