روسیه مخالف فشار بر دولت ونزوئلا است

© Sputnik / Valeriy Melnikovسرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه
سرگی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
مسکو موقف خود را مبنی بر غیر قابل قبول بودن فشار به دولت ونزوئلا را به واشنگتن اعلام می کند که به تاریخ 19 مارچ، مسکو حین رایزنی های با امریکا مسئله عدم دخالت نظامی و فشار به دولت قانونی ونزوئلا را مطرح خواهد نمود.

ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه ضمن تایید انجام رایزنی های روسیه با الیوت آبرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ونزوئلا در رم افزود: "این رایزنی ها در 19 مارچ، طی یک روز برگزار خواهد شد. ما مجموعه مواضعی داریم که به اطلاع آمریکا خواهیم رساند؛ غیر قابل قبول بودن دخالت نظامی و دیگر قالب های فشار به دولت قانونی کاراکاس در محوریت این رایزنی ها قرار خواهد داشت."
به گفته وی، "طبیعتا" مسئله فشار به کمپنی های روسی برای داشتن فعالیت های اقتصادی با شرکای ونزوئلایی نیز مطرح خواهد شد.
در ماه جون، خوان گوایدو، رئیس پارلمان ونزوئلا خود را رئیس جمهور موقت کشور معرفی کرد. آمریکا و چندین کشور دیگر ریاست جمهوری گوایدو را به رسمیت شناختند و از نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا خواستند هیچ گونه اقدامات امنیتی و نظامی علیه مخالفان انجام ندهد. مادورو خود را رئیس جمهور قانونی معرفی کرد و رهبر مخالفان (گوایدو) را "عروسک خیمه شب بازی آمریکا" خواند. روسیه، چین و چند کشور دیگر از مادورو به عنوان رئیس جمهور قانونی ونزوئلا حمایت کردند. پیشتر (4 فبروی) منبع آگاه در بروکسل به "اسپوتنیک" گفته بود، که ایتالیا بیانیه اتحادیه اروپا مبنی بر به رسمیت شناختن گوایدو به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا را وتو کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала