محمد عمر داوودزی به ایران رفت

© Photo / MUD / MUDمحمد عمر داوودزی به ایران رفت
محمد عمر داوودزی به ایران رفت - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی رئیس‌جمهور افغانستان در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح امروز برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی روی روند صلح افغانستان به تهران رفت.
عمر داوودزی همراه با یک هیئت به پاکستان می‌‌رود - اسپوتنیک افغانستان
عمر داوودزی همراه با یک هیئت به پاکستان می‌‌رود

به گزارش اسپوتنیک به نقل از اطلاعات روز، محمدعمر داوودزی، رئیس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح و نماینده‌ی رئیس‌جمهور افغانستان در امور منطقه‌ای برای اجماع صلح امروز (شنبه، ۲۵ حوت) برای دیدار و گفت‌وگو با مقام‌های ایرانی روی روند صلح افغانستان، به تهران رفته است.

احسان طاهری، سخنگوی شورای عالی صلح افغانستان در یک پیام ویدیویی گفته است، که داوودزی در جریان سفر دو روزه‌اش به تهران، با وزیر امور خارجه، مشاور امنیت ملی و معاون شورای امنیت ملی ایران در مورد جلب پشتیبانی های عملی و هماهنگ ایران در خصوص پروسه‌ی صلح افغانستان بحث و گفت‌وگو خواهد کرد.

طاهری همچنان گفته است، که جلب پشتیبانی‌ها و همکاری‌های ایران در راستای آغاز گفت‌وگوهای صلح بین‌الافغانی میان حکومت افغانستان و گروه طالبان آجندای دیدار و گفت‌وگوهای داوودزی با مقام‌های ارشد ایران است.

او افزوده است، که صلح در افغانستان به نفع کشورهای منطقه است و این کشورها باید از روند صلح افغانستان پشتیبانی کنند.

سفر رئیس دبیرخانه‌ی شورای عالی صلح به ایران ادامه‌ی سفرهای منطقه‌ای او برای جلب اجماع کشورهای منطقه برای پشتیبانی از روند صلح افغانستان است. او پیش از این به کشورهای پاکستان و چین سفر کرده و با مقام‌های ارشد دو کشور در مورد پشتیبانی آن‌ها از روند صلح افغانستان صحبت کرده است.

از سویی هم محمدعمر داوودزی در حالی به ایران رفته است که پنجمین دور مذاکرات میان نمایندگان امریکا و گروه طالبان که تاکنون طولانی‌ترین مذاکرات میان دو طرف بوده،‌ روز سه‌شنبه (۲۱ حوت) به پایان رسید.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала