مادورو از روسیه، چین، ایران و کوبا کمک خواست

© REUTERS / Marco Belloمادورو از روسیه، چین، ایران و کوبا کمک خواست
مادورو از روسیه، چین، ایران و کوبا کمک خواست - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد از کشور‌های روسیه، چین، کوبا و ایران برای انجام تحقیقاتی در خصوص قطعی اخیر برق در این کشور درخواست کمک کرده است.

به گزارش اسپوتنیک، نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا اعلام کرد کاراکاس از کشور‌های چین، روسیه، ایران و کوبا و نیز سازمان ملل برای انجام تحقیقات در خصوص حملات (سایبری) اخیر که منجر به قطعی برق این کشور شد، درخوست کمک خواهد کرد.
رئیس جمهور ونزوئلا با اشاره به اینکه کشورش تجربه زیادی در خصوص پرداختن به حملات سایبری دارد، گفت: کمیسیون ویژه‌ای برای بررسی حملات سایبری اخیر تشکیل داده‌ام و از کارشناسان بین‌المللی برای همکاری در این زمینه درخواست کمک شده است. همچنین قصد دارم از سازمان ملل، ایران، چین، روسیه و کوبا درخواست کمک کنم.
بنا به گفته مادورو، پس از پنج روز قطعی برق سراسری در ونزوئلا، مقامات این کشور توانستند شرایط بوجود آمده ناشی از این حمله سایبری را، که از سوی آمریکا هدایت می‌شد تحت کنترل خود درآورند. روز گذشته نیز خورخه رودریگرز، وزیر ارتباطات ونزوئلا اعلام کرد شبکه‌های برق این کشور تقریبا به طور کامل کار خود را از سرگرفته‌اند.
پیشتر نیز دادستان کل ونزوئلا خواستار آغاز انجام تحقیقاتی درباره نقش خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا در قطعی برق این کشور شده بود. رئیس جمهور ونزوئلا، روز دوشنبه، دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود را شخصا مسئول حمله سایبری به سیستم برق‌رسانی ونزوئلا دانست.
شایان ذکر است، از تاریخ هفتم مارس برق 20 ایالت از مجموع 23 ایالت ونزوئلا قطع شده بود که شب گذشته این خاموشی پایان یافت. شرکت دولتی «کورپوالک» ونزوئلا اعلام کرد این خاموشی و قطعی برق به دلیل وقوع حادثه‌ای در نیروگاه برق آبی سیمون بولیوار است. مادورو نیز در اظهاراتی «امپریالیسم آمریکا» را مسئول این حادثه دانست. در همین حال، وزارت امور خارجه آمریکا در ادعایی هرگونه دست داشتن در این موضوع را رد کرده است.
اواخر ماه جنوری و اندکی پس از برگزاری مراسم تحلیف مادورو به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم این کشور، «خوان گوایدو» سردسته مخالفان ونزوئلا خود را رئیس جمهور خودخوانده این کشور اعلام کرد. آمریکا، کانادا و تعدادی از کشور‌های هم‌پیمان واشنگتن، گوایدو را به رسمیت شناختند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала