بازسازی گروه داعش توسط هسته های خاموش آن

© AFP 2023 / Tauseef Mustafaبازسازی گروه داعش توسط هسته های خاموش آن
بازسازی گروه داعش توسط هسته های خاموش آن - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
گروه داعش صدها نفر را به‌‌عنوان هسته‌های خاموش به سوریه و عراق فرستاده تا در فرصت مناسب دوباره این گروه را تشکیل دهند.
بیرون کردن 50 تن طلا از سوریه توسط امریکا در بدل انتقال فرماندهان داعش - اسپوتنیک افغانستان
بیرون کردن 50 تن طلا از سوریه توسط امریکا در بدل انتقال فرماندهان داعش

به گزارش اسپوتنیک به نقل از فارس، با افزایش درگیری‌ها در آخرین شهر زیر کنترل داعش گفته می‌شود، که داعش افرادی را به عراق و سوریه قاچاق کرده تا در فرصت مناسب خلافت را بازسازی کرده و انتقام بگیرند.

خبرگزاری رویترز نوشت: «منصف المخایر» ایتالیایی الاصل که پیش‌ از این عضو داعش بود و دو ماه پیش خود را تسلیم نیروهای کُرد موسوم به دموکرات سوریه کرد، می‌گوید: داعش با قاچاق صدها نفر به نقاط مختلف عراق و سوریه، در حال آماده شدن برای استقرار «هسته‌های خاموش» برای آغاز فاز جدیدی از اعلام موجودیت خود و گرفتن انتقام است.

با تنگ‌تر شدن حلقه برای بقایای داعش در شهر «باغوز»، حدود ۸۰۰ نفر از جنگجویان این گروه به اسارت درآمده و حدود ۲۰۰۰ نفر از زنان وفرزندانشان در کمپ‌ها مستقر شده شده‌اند و این شمار همچنان رو به افزایش است. نیروهای دموکرات سوریه قصد دارند آن‌ها را به نقاطی که از آن آمده‌اند برگردانند. اما دولت‌های این کشورها از پذیرفتن آن‌ها سرباز می‌زنند.

مخایر که تحت‌تأثیر همسر کُردش قصد رها کردن داعش را داشت، توسط افراد داعش دستگیر و پس از مدتی با شدت گرفتن درگیری‌ها در باغوز به خط مقدم اعزام شد. او همچنان به لزوم وجود خلافت معتقد است اما داعش را به حکومت‌داری به سبک «مافیا» متهم می‌کند که تنها به‌دنبال پول هستند و قانون خودشان را نیز بدون هیچ مجازاتی نقض می‌کنند.

او گفت: فرماندهان پول‌ها را دزدیده و به ترکیه و عراق و اروپای غربی فرار کرده‌اند، در حالی که به مردم دستور می‌دهند بمانید و از اسلام دفاع کنید.

 وی افزود:- "باور من این است که تغییرش نمی‌دهم، اما اینجا در داعش، در واقعیت چنین چیزی وجود ندارد… عدالتی وجود ندارد".

یادآوری می کنیم، که روز جمعه دبیر کل جنبش عصائب اهل الحق از گروه‌های وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق تأکید کرد، که سفارت امریکا از شکل‌گیری نسل جدیدی از داعش خبر می‌دهد تا مقدمات ایجاد آن را به صورت عملی فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه بار دیگر عناصر داعش سازماندهی خواهند شد تا در برابر امنیت عراق دست به توطئه جدید بزنند، از دولت خواست که نامهای دریافتی این عناصر و جزئیات آن را بررسی کند.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала