واکنش خلیلزاد به حمله راکتی بر مراسم یادبود "شهید مزاری"

© Photo / AMB Zalmai Khalilzadمذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل
مذاکرات امریکا و طالبان راجع به آینده کشور بدون شرکت کابل - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
نماینده ویژه وزارت خارجه امریکا برای صلح افغانستان گفته است که توافق جامع صلح باید تضمین کند که هراس افگنی در آینده افغانستان جایگاهی ندارد.

به گزارش اسوتنیک، زلمی‌خلیلزاد نماینده ویژه امریکا برای صلح افغانستان در یک توییت تازه خود در واکنش به حمله راکتی بر مراسم یاد بود شهید وحدت ملی تاکید کرده که به یک توفق جامع صلح در افغانستان نیاز است.

آقای خلیلزاد افزوده: "حمله داعش به غیرنظامیانی که به منظور یادبود از یک رهبر افغان گردهم آمده بودند، نشان می‌دهد که یک توافق جامع صلح باید تضمین کند که هراس افگنی هیچ جایگاهی در آینده افغانستان ندارد."

گفتنی است که روز گذشته مراسم سالگرد شهید مزاری در غرب کابل هدف حملات راکتی قرار گرفت و به هم خورد. در این مراسم شمار زیادی از مقام‌های دولتی، سیاسیون و شهروندان شرکت کرده بودند.
در این حمله راکتی بر مصلی شهید وحدت ملی 11 غیر نظامی کشته و 95 نفر دیگر زخمی شدند. هرچند مسوولیت این حمله را گروه داعش برعهده گرفته؛ اما وزارت داخله گفته که این حمله از سوی طالبان سازماندهی شده است.

این اظهارات آقای خلیلزاد در حالی است که او در راس یک هیات امریکایی از 13 روز به این طرف در دوحه پایتخت قطر سرگرم مذاکره فشرده با نمایندگان طالبان است.

از سوی دیگر، آقای خلیلزاد در یک تویت دیگرش گفته که موفقیت آینده افغانستان وابسته به مشارکت کامل زنان است.

او تاکید کرده که "حقوق زنان باید در هر توافقنامه صلح محافظت شود و آنها باید بخش جدا ناپذیری از مذاکرات در داخل افغانستان باشند."

مذاکرات قطر 25 ماه فبروری گذشته آغاز شد، امروز هم ادامه دارد و مشخص نیست تا چند روز دیگر طول بکشد.

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала