واکنش تند ارگ به اظهارات اخیر«محقق»

© Photo / M.Naderiارگ
ارگ - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
ارگ ریاست جمهوری افغانستان به اظهارات محمد محقق که دولت را به دست داشتن در حمله تروریستی در کابل متهم کرده بود واکنش نشان داد.

 به گزارش اسپوتنیک، هارون چخانسوری سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات اخیر محمد محقق مبنی بر دست داشتن حلقاتی در حکومت با گروه‌های تروریستی خاصتاً گروه داعش، می‌گوید که اظهارات او مایه تاسف عمیق است.
چخانسوری گفت: اظهارات محمد محقق مایه تاسف عمیق است و توهین به نیروهای امنیتی و دفاعی کشور است و نظام جمهوری اسلامی افغانستان است.
سخنگوی ارگ از محقق خواست که اگر اسنادی دال بر ثبوت ادعاهایش دارد، مردم افغانستان در انتظار ارایه آن استند.
دقایقی بعد از حمله راکتی روز گذشته، محمد محقق حلقاتی را در حکومت به همکاری با گروه داعش متهم کرده و حمله تروریستی بالای سالیاد شهید مزاری را کار آنان دانست.
این در حالی است که محقق در ابتدای نشست خبری خود، از نیروهای امنیتی تشکر کرد و گفت: یک گروه فوق سری، از تروریست‌ها استفاده ابزاری می‌کند.
وی در مورد دیدگاهش پیرامون چگونگی حمله بر مراسم سالگرد شهادت عبدالعلی مزاری در کابل و مختل شدن این مراسم تاکید کرد: حمله امروز نتیجه ضعف دولت بود و یا با هماهنگی دولت، تا این دولت با رقیبان سیاسی اش تصفیه حساب کند.
گفتنی است که روز گذشته مراسم سالگرد شهید مزاری در غرب کابل هدف حملات راکتی قرار گرفت و به هم خورد. در این مراسم شمار زیادی از مقام‌های دولتی، سیاسیون و شهروندان شرکت کرده بودند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала