آمادگی کارشناسان جاپانی برای شلیک به شهاب سنگ "ریوگو"

© Photo / JAXA, University of Tokyo & collaboratorsآمادگی کارشناسان جاپانی برای شلیک به شهاب سنگ "ریوگو"
آمادگی کارشناسان جاپانی برای شلیک به شهاب سنگ ریوگو - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
این امر برای نمونه برداری سنگ هایی که در عمق این جسم کیهانی پنهان شده اند ضروری است.

به گزارش اسپوتنیک، کارشناسان آژانس اکتشاف هوا فضای جاپان، JAXA)) قصد دارند در اوایل ماه اپریل یک کپسول توپر دو کیلوگرمی را از هایابوسا ۲ به سطح شهاب سنگ ریوگو که در حال حاضر بر روی مدار آن قرار دارد شلیک کند. بدین ترتیب آنها قصد دارند با ایجاد نمودن یک دهانه مصنوعی نمونه‌هایی را از سنگ هایی که در عمق این جسم فضایی پنهان شده است جمع آوری کنند.
وب سایت JAXA ، گزراش داده است که در هفته اول ماه اپریل، یک بلوک ویژه از هایابوسا ۲ جدا شده و شروع به نزدیک شدن به سطح شهاب سنگ خواهد کرد و در یک فاصله مشخص از این دستگاه، یک کپسول توپر دو کیلوگرمی به سطح شهاب سنگ با سرعت 2 کیلومتر بر ثانیه شلیک می شود.
هنگام برخورد با جسم فضایی، این شلیک باید یک دهانه با قطر چند متر ایجاد کند. همه این ها توسط یک دوربین خودکار که برای این منظور از پروب فضایی جدا می شود، ثبت می شود. خود هایابوسا ۲ در طول آزمایش به طرف دیگر شهاب سنگ حرکت خواهد کرد، تا از این شلیک آسیب نبیند. کارشناسان جاکسا انتظار دارند هنگام ایجاد دهانه، سنگهایی که از زمان شکل گیری منظومه شمسی باقی مانده اند، نمایان شوند.
کاوشگر فضایی"هایابوسا ۲" هفته گذشته در نزدیک‌ترین حالت به شهاب سنگ "ریوگو" قرار گرفت و سرانجام موفق به لمس سطح این شهاب شد.این فضاپیما در لحظه اولین برخوردش با شهاب "ریوگو" گلوله‌ای به سطح آن شلیک کرد تا از سطح شهاب نمونه‌برداری کند.
قرار است این کاوشگر نمونه‌های دریافتی را در اواخر سال 2020 میلادی به زمین بازگرداند."هایابوسا ۲ " بالاخره پس از گذشت ۴ سال از آغاز مأموریت خود موفق به لمس شهاب سنگ ریوگو شد.
دوربینی که موفق به ثبت این ویدئو شده است، با کمک‌های مردمی جاپانی ها ساخته شده است.ابزار فیلمبرداری این کاوشگر ۵۹ ثانیه پیش از برخورد با شهاب سنگ از آن فیلم گرفته است.

 

 

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала