علت اتمام پیش از وقت نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی افشا شد

© REUTERS / Leah Millisعلت اتمام پیش از وقت نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی افشا شد
علت اتمام پیش از وقت نشست رهبران امریکا و کوریای شمالی افشا شد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
اختلافات موجود بین رهبران دو کشور امریکا و کوریای شمالی در هانوی به حدی بود که ادامه برنامه مذاکرات تغییر کرد و گفت‌وگوها دو ساعت پیش از زمان مقرر به پایان رسید .

به گزارش اسپوتنیک، روزنامه ساندی تایمز چاپ لندن نوشت که هیئت مذاکره کننده امریکایی با همتای کوریای شمالی خود بابت گزارش‌های اطلاعاتی درباره تاسیسات اتمی مخفی در این کشور آسیایی به مشکل برخورده و دلیل اصلی شکست مذاکرات هانوی، این مساله بوده است.
یک دیپلمات سابق گفته است، نشست دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری امریکا و کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی زودتر از موعد خود پایان یافت و علت آن درخواست واشنگتن از پیونگ یانگ برای بستن تاسیسات اتمی مخفی غنی سازی اورانیوم بوده است.
روزنامه ساندی تایمز نوشت: طرف امریکایی در این نشست تاکید کرد که از وجود این سایت مطلع است و می‌خواهد آن تعطیل شود اما کیم جونگ اون با این درخواست مخالفت کرد که همین موضوع منجر به تعلیق مذاکرات شد.
سازمان اطلاعات امریکا با کمک تصاویر ماهواره‌ای موفق به شناسایی محل این تاسیسات اتمی مخفی شده است.
روزنامه ساندی تایمز افزوده است، اطلاعاتی درباره تأسیسات مخفی غنی سازی اورانیوم در کوریای شمالی منتشر شده و همین مساله دلیل شکست مذاکرات میان دونالد ترامپ بوده است.
طرف امریکایی خواستار انهدام و از میان برداشتن این تأسیسات شده بود.
پس از بی‌نتیجه ماندن مذاکرات هانوی، ترامپ به واشنگتن بازگشت درحالیکه کیم جونگ اون برای دو روز در ویتنام ماند.
دونالد ترامپ و کیم جونگ اون به تاریخ ۲۸ فبروری در هانوی، پایتخت ویتنام نشست دو جانبه برگزار کردند، که در نتیجه به هیچ توافقی دست نیافتند.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала