دانش: طالبان آرزوی منحل شدن ارتش ملی را به گور خواهند برد

© Photo / 2vpo / 2vpoدانش: طالبان آرزوی منحل شدن ارتش ملی را به گور خواهند برد
دانش: طالبان آرزوی منحل شدن ارتش ملی را به گور خواهند برد - اسپوتنیک افغانستان
عضو شوید
معاون دوم ریاست جمهور افغانستان می‌گوید که طالبان به آرزوی شان مبنی بر منحل شدن ارتش ملی نخواهند رسید.

به گزارش اسپوتنیک به نقل از تلویزیون یک، سرور دانش، معاون دوم ریاست جمهوری گفته است که طالبان به آرزوی شان مبنی بر منحل شدن ارتش ملی نخواهند رسید. این مقام ریاست جمهوری تاکید دارد که این گروه از یک سو شعار صلح می‌دهد و از سوی دیگر به حمله‌های هراس افگنانه شان در برابر نیروهای امنیتی کشور ادامه می دهد که با پاسخ نظامیان کشور مواجه خواهند شد.

حمله‌ی مهاجمان مسلح بر قول اردوی 215 میوند در هلمند که منجر به جان باختن بیش از بیست نیروی ارتش شد با واکنش تند سرور دانش معاون دوم ریاست جمهوری روبه‌رو شده است.

آقای دانش امروز شنبه در مراسم معرفی رییس جدید اداره عالی بررسی گفت: «دشمنان افغانستان از یک سو شعار صلح می‌دهند و از سوی دیگر آرزوی انحلال اردوی قهرمان افغانستان را در سر می‌پرورانند و با این اعمال تروریستی خود می‌خواهند روحیه سربازان ما را تضعیف کنند، ولی این آرزو را به گور خواهند برد».

دانش: مذاکرات صلح بدون اشتراک حکومت بی نتیجه است - اسپوتنیک افغانستان
دانش: مذاکرات صلح بدون اشتراک حکومت بی نتیجه است

حفظ نهاد های امنیتی در صورت به نتیجه‌ رسیدن گفت‌وگوهای صلح از خط‌های سرخ حکومت ومردم افغانستان به شمار می‌رود.

نمایندگان طالبان در نشست مسکو نیز گفته های خود را در درمورد منحل شدن ارتش ملی پس گرفتند.

اما هنوز هم نگرانی ها درمورد این‌که ارتش ملی قربانی گفت‌وگوهای صلح شود وجود دارد.

این در حال است، مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در تازه ترین سخنانش هرگونه غفلت در روند رسیدگی به مشکل ها و شکایت های مردم را پذیرفتنی نمی‌داند و به مسوولان پولیس ملی دستور می‌دهد که ماموریت خود را قاطعانه انجام دهند در غیر آن از وظایف شان کنار بروند.

مسعود اندرابی سرپرست وزارت امور داخله در مراسم بزرگداشت از نهم حوت روز سرباز گفت: «یا مسولیت را بگیرید ویا مودبانه معذرت بخواهید و از مقام های تان کنار بروید».

ازسویی هم افزایش تلاش های وزارت امور داخله برای پیگرد افراد زورمند ، دزدان و افراد مسلح غیر مسوول، با استقبال شهروندان روبه‌رو شده است. زیرا میزان بلند جرم های جنایی زندگی را برای شهروندان به ویژه درکابل تلخ کرده است.

نوار خبری
0
برای شرکت در گفتگو
ورود به سیستمیا ثبت نام کنید
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала